در این مقاله چندیدن ترفند افزایش کامنت اینستاگرام را با شما در میان می‌گذاریم و سپس با یکدیگر دربارهٔ این موضوع که چرا باید کامنت بخریم، صحبت می‌کنیم. در ادامه با کافه فالور همراه شوید. (چنانچه قصد اجرای تبلیغات در اینستاگرام را دارید، می‌توانید از شرایط و  تعرفه‌های کافه فالوور اطلاعات کسب نمائید)

افزایش کامنت اینستاگرام
چگونه کامنت اینستاگرام را افزایش دهیم؟

چگونه کامنت اینستاگرام را افزایش دهیم؟

افزایش کامنت اینستاگرام

همان طور که گفته شد، شما با کاربرانی سروکار دارید که برای اعلام نظر خود و تعامل با کسب‌وکارها خساست به خرج می‌دهند؛ بنابراین افزایش کامنت اینستاگرام ساده نیست. با این حال، تکنیک‌ها و روش‌های مختلفی وجود دارد که با کمک آن‌ها می‌توانید فالوورهای خود را به گذاشتن کامنت و تعامل بیشتر تشویق کنید.

هرقدر تعداد کامنت‌های شما بیشتر باشد، شانس بیشتری برای دیده‌شدن خواهید داشت؛ زیرا سابقهٔ تعامل شما با کاربران یکی از فاکتورهای مهم برای الگوریتم جدید اینستاگرام است. از طرفی، چشم اغلب افراد به دهان فردی از جنس خودشان است؛ بنابراین به پست‌هایی توجه می‌کنند که تعداد کامنت بیشتری گرفته‌اند تا پاسخ سوال خود را در میان نظرها و گفته‌های سایر کاربران پیدا کنند.

تغییراتی در این الگوریتم رخ داده است که فقط به کامنت‌های واقعی بها داده شود. به همین دلیل، شما باید کیفیت کار خود را افزایش دهید و از تکنیک‌های افزایش کامنت اینستاگرام استفاده کنید تا با غضب اینستاگرام روبرو نشوید.

شما متوجه شدید که نبرد در این میدان آسان نیست و تلاش و زمان زیادی می‌طلبد؛ اما این سوال که چگونه تعداد کامنت بیشتری بگیریم، همچنان بی‌پاسخ مانده است. نگران نباشید؛ سرتان کلاه نرفته است! در بخش بعدی، تکنیک‌های مختلفی را با شما در میان می‌گذاریم تا بتوانید تعداد کامنت‌های خود را افزایش دهید.

۱. کپشنی جذاب و گیرا بنویسید

کپشن یکی از سلاح‌های شما در اینستاگرام است که باید برای نوشتن آن وقت بگذارید. محتواهای بصری در اینستاگرام حرف اول را می‌زنند؛ ولی این بدان معنا نیست که شما نباید تصاویر و ویدیوهای خود را به امان خدا رها کنید. این پلتفرم فضایی را در اختیار شما گذاشته است که تصاویر و ویدیوهای خود را شرح دهید یا از کاربر بخواهید عملی مشخص را انجام دهد.

۲. از تمام قالب‌ها و فرمت‌های محتوا استفاده کنید

افزایش کامنت اینستاگرام

افزایش کامنت اینستاگرام به فعالیت‌ها و رابطهٔ شما با فالوورهایتان بستگی دارد. چقدر توانسته‌اید باب میل آن‌ها رفتار کنید؟ آیا چیزی را به آن‌ها ارائه دادید که دوست دارند؟ محتوا نیمی از ماجرا است و قالب آن نیمی دیگر! به عبارتی، شما باید ببینید مخاطب شما بیش از هر چیزی به چه نوع قالبی واکنش نشان می‌دهد. آیا آن‌ها از پست‌های اسلایدی (کاروسل) استقبال می‌کنند یا پست‌های ویدیویی شما را بیشتر می‌پسندند؟

۳. به علایق و نیازهای مخاطبان هدف توجه کنید

سعی کنید مخاطبِ هدفتان را بشناسید و بدانید که به چه چیزی علاقه و نیاز دارد؛ زیرا شما باید محتواهای خود را بر اساس مخاطبان هدفتان دسته‌بندی کنید. اگر محتوای شما با علایق و نیاز آن‌ها مطابقت داشته باشد، احتمال برقراری ارتباط، دنبال‌کردن محتواهایتان و گذاشتن کامنت بیشتر می‌شود.

به عبارت دیگر، مخاطبان شما زمانی دست دوستی به‌سمتِ شما دراز می‌کنند که محتوایی مرتبط با خواسته‌هایشان ارائه کنید. اگر نمی‌دانید مخاطبانتان چه نوع محتوایی دوست دارند، آستین‌ها را بالا بزنید و تحقیقات را شروع کنید. به‌عنوان مثال، نظرسنجی‌هایی در استوری‌های خود منتشر کنید تا به علایق و نیازهای آن‌ها پی ببرید.

افزایش کامنت اینستاگرام
افزایش کامنت اینستاگرام

۴. مسابقه برگزار کنید

افزایش کامنت اینستاگرام

کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که بتواند از خیر مسابقه‌های اینستاگرامی بگذرد. نه‌تنها ما، بلکه اجدادمان هم به شرکت در مسابقه‌ و بازی علاقه داشته‌اند. به همین دلیل، هر کجا که بازی و مسابقه باشد، سعی می‌کنیم خودمان را قبل از بقیه به آنجا برسانیم. از این رو، برگزاری مسابقه در اینستاگرام می‌تواند نرخ تعامل را افزایش دهد و تعداد زیادی کامنت را به‌سمت شما سرازیر کند.

افزایش کامنت اینستاگرام
چگونگی افزایش کامنت اینستا

۵. از مخاطب بخواهید جالی خالی را پر کند یا جمله‌ای را کامل کند

افزایش کامنت اینستاگرام

جملات ناتمام و ناقص راهی عالی برای افزایش کامنت اینستاگرام به حساب می‌آیند؛ زیرا آن‌ها می‌توانند نظر، برنامه، ایده و احساس خود را بیان کنند. برای این کار جمله‌ای بنویسید و مقداری از آن را خالی بگذارید تا مخاطبتان آن را کامل کند. به مثال‌های زیر توجه کنید:

  • امروز احساس می‌کنم به… نیاز دارم.
  • هیچ تبلیغاتی بیشتر از… من را آزار نمی‌دهد.
  • برنامهٔ امروز من این است که…
  • ۶. سوال بپرسید
  • پرسیدن سوال یکی از قدرتمندترین و موثرترین ترفندهای افزایش کامنت اینستاگرام است؛ زیرا شما به مخاطب خود می‌گویید به گفت‌وگو با او علاقه دارید. این فرصت را از دست ندهید و سوال خود را در زمان و مکان مناسب مطرح کنید. به مخاطب این چنین القا کنید که نظر او برای شما اهمیت دارد و به شنیدن آن علاقه دارید.
افزایش کامنت اینستاگرام
افزایش کامنت اینستاگرام
  • ۸. بهترین زمان را برای انتشار پست شناسایی کنید
  • افزایش کامنت اینستاگرام
  • انتشار پست در زمانی که دنبال‌کنندگان شما بیشتر فعالیت می‌کنند، راهی آسان برای بالا بردن کامنت اینستاگرام است. بدیهی است که وقتی تعداد زیادی از کاربران شما آنلاین باشند، شانس بیشتری برای گرفتن کامنت خواهید داشت. به زبان ساده، تا تنور گرم است، نان را بچسبانید!
  • شاید بپرسید چگونه بفهمیم که دنبال‌کنندگان ما در چه زمان‌هایی بیشتر فعالند؟ اینسایت اینستاگرام به شما کمک می‌کند رفتار فالوورهای خود را رصد کنید و متوجه شوید که آن‌ها در چه ساعت و روزی بیشتر فعالیت می‌کنند. ابتدا به پروفایل خود بروید، سپس ابزار اینسایت را انتخاب کنید، و در انتها، روی گزینهٔ «Total followers» کلیک کنید.
افزایش کامنت اینستاگرام
افزایش کامنت اینستاگرام

به کامنت‌ها پاسخ دهید

فرض کنید کسی سوالی بپرسد و شما به آن پاسخ دهید. پس از آن هیچ واکنشی به حرف‌های شما نشان ندهد و شما را به حال خودتان رها کند. چه حسی به شما دست می‌دهد؟ آیا بار دیگر به درخواست‌ها و سوال‌های او با شوق و ذوق پاسخ می‌دهید؟ آیا در بحث‌های بعدی هم مشارکت می‌کنید؟ بی‌شک، خیر! از این رو، سعی کنید به کامنت‌ها پاسخ دهید و نشان دهید به گفت‌وگو علاقه دارید.

هنگامی که مخاطب برای شما وقت می‌گذارد و نظر خود را بیان می‌کند، بهتر است شما هم به او احترام بگذارید و جوابی مرتبط با نظر او ثبت کنید. حضور فعال شما در بخش نظرات باعث می‌شود که سایر فالوورها متوجه شوند که شما وقت کافی برای آن‌ها در نظر گرفتید و به گفت‌وگو با آن‌ها علاقه دارید؛ بنابراین احتمال اینکه در بحث شرکت کنند بیشتر می‌شود.

کافه فالوور برای مشاهده سایر خدمات سایر کلیک کنید.

ز پازل‌ها و کوییزها استفاده کنید

افزایش کامنت اینستاگرام
افزایش کامنت اینستاگرام

شما باید راهی پیدا کنید که به‌نوعی پاسخ کاربر را تضمین کند. پازل‌ها و کوییزها به شما کمک می‌کنند تا مخاطبان بیشتری را در بخش نظرات ببینید؛ زیرا اغلب افراد به حل‌کردن معما علاقه دارند و سعی می‌کنند هوش و دانش خود را به رخ دیگران بکشند. یکی از پست‌های «موتن‌رو» را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید که به‌تنهایی توانسته است ۳۶۷۵ کامنت و ۵۱۶۶ لایک را از آن خود کند.

علاقه به پازل، بزرگ و کوچک نمی‌شناسد؛ بنابراین چرا از این فرصت برای افزایش کامنت اینستاگرام بهره نبریم؟ پازلی را طراحی کنید و از فالوورهای خود بخواهید آن را حل کنند. به‌عنوان مثال، «موتن‌رو» با کمک این پازل توانست ۲۳۰۸ کامنت به کامنت‌های خود اضافه کند. (چنانچه می‌خواهید درباره افزایش لایک اینستاگرام بیشتر بدانید، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم) . همچنین برای مشاهده سایر خدمات سایت کلیک کنید

افزایش کامنت اینستاگرام