شاید امروز هم اینستاگرام شما با اختلال مواجه شده باشد. این اختلال سرورهای اینستاگرام البته تمامی کاربران را درگیر نکرده است. ولی بنظر می‌رسد که تعدا زیادی از کاربران با پیام “try again later” مواجه شده اند. این پیام باعث شده بود خیلی از افراد و کاربران احساس کنند. که مشکل از حساب کاربریشان است. و تغییرات جدید اینستاگرام و ویژگی‌های جدید الگوریتم اینستاگرام باعث شده تا حساب‌های کاربری دچار مشکل شوند.

علت مشکل سرورهای اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام قطع شده و کاربران این شبکه اجتماعی در مناطق بسیاری از جهان برای اتصال آن با مشکل روبرو شده اند. علت قطعی اینستاگرام در ایران و سایر کشورهای جهان هنوز رسما اعلام نشده اما با توجه به سراسری بودن این مشکل، سناریوی فیلتر اینستاگرام در ایران که مدتی است در رسانه های مختلف دست به دست می‌شود، منتفی است.

اما بنابر گزارشات کاربران متعدد بنظر می‌رسد. این ایراد سرورهای اینستاگرام تنها مربوط به عده ای از کاربران است. و این ایراد هم به علت ایراد در حساب کاربر کاربران نیست. بلکه به علت مشکل بوجود آمده در سرور‌های ایسنتاگرام بوده است. عده ای نیز در ایران این مورد را به قوانین جدید نسبت داده‌اند. که باید گفت این مشکل نه تنها در ایران بلکه در اروپا و آمریکا نیز پیش آمده. و ارتباطی به مسائل خارج از اینستاگرام ندارد. هرچند تعدادی از کاربران در ردیت معتقدند که این مشکل جدید مربوط به الگوریتم جدید اینستاگرام است. و این الگوریتم باعث شده که سرورهای اینستاگرام با مشکل مواجه شوند و از دسترس خارج گردند.

اما بنا به اعلام اینستاگرام این مشکل ارتباطی با الگوریتم و دیگر شایعات ندارد. و تنها مربوط به ایراد چند دیتاسنتری بوده که به این شرکت خدمات ارائه می‌دهند.

سرورهای اینستاگرام

کاربران نیز می‌توانند برای بررسی هر سرویسی و سروی‌های اینستاگرام اگر ایرادی بوجود آمده. اگر به این ایراد به صورت جهانی باشد از سرویس Down Detector استفاده نمایند.

سرورهای اینستاگرام