در ادامه بروزرسانی‌های اینستاگرام برای بهبود شاخص‌های عملکردی کسب‌و‌کارها در این پلتفرم و جذب بیشتر کسب‌وکارها. فیسبوک تصمیم گرفته است قبل از کنفرانس F8 خود ویژگی جدیدی با موضوعیت API اینستاگرام را در اختیار کسب‌وکارها بگذارد. فاز اول ارائه عمومی این قابلیت را شروع کند. این تصمیم ادامه رقابت اینستاگرام با دیگر شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار مانند تیک‌تاک و پینترست گرفته شده. انتظار می‌رود قابلیت‌های کاربردی دیگری در ادامه کنفرانس نیز معرفی گردند.

این قابلیت جدید به توسعه دهندگان اجازه استفاده از APIهای مسنجر فیسبوک را می‌دهد. شاید با خود فکر کنید که این قابلیت فقط قرار است به توسعه‌دهنگان کمک کند. اما این گونه نیست. این قابلیت قرار است به توسعه دهندگان CRM ها; و یا دیگر ابزارهای مدیریت مشتری قابلیت دریافت اطلاعات از مسنجر اینستاگرام و فیسبوک را می‎دهد. مدیر یک کسب‌و‌کار اینترنتی هرچند کوچک می‌تواند; با استفاده از این ابزار جدید پیام‌های خود را دسته بندی کند، سفارش‌ها را از سوالات جدا کند. برای مشتریان خوش حساب خود کد تخفیف اختصاصی صادر کند; و حتی سر رسید تحویل سفارش ها را نیز به صورت خودکار در نرم افزار CRM خود داشته باشد. در حال حاضر برای پیگیری و انجام فعالیت‌های ذکر شده نیاز بود که مسئول شبکه‌های اجتماعی یا صاحب کسب‌و‌کار تمامی این اطلاعات را به صورت دستی وارد سیستم CRM خود کند.

تجربه کاربری بهتر برای CRMها با استفاده از API اینستاگرام

اگر تجربه کار با این سیستم‌ها را داشته باشید; در عین امکانات فراوان و کاربردی این سیستم‌ها; ورود اطلاعات به صورت دستی کاری بس طاقت فرسا و زمان گیر است. به گونه‌ای که اگر کسب‌و‌کار نوپایی داشته باشید، ممکن است. بعد از مدتی بیخیال استفاده از CRM شوید. یا سعی کنید اطلاعات را به صورت خلاصه وارد سیستم کنید. که در ادامه این روند متوجه خواهید شد که وارد کردن ناقص اطلاعت از پر نکردن اطلاعت راهکاری بدتری است. ناچارن رو به شیوهای قدیمی و سنتی خواهید آورد. که جلوی رشد کسب‌و‌کار شما را خواهد گرفت. اما این آپدیت جدید می‌تواند پایانی بر تمامی مشکلات کسب‌و‌کارها برای استفاده و ترکیب CRM و صفحه اینستاگرامشان باشد.

زمان تقریبی این بروزرسانی

در فاز اول بروزرسانی API اینستاگرام; تمامی کسب‌و‌کارهای با بیش از 10هزار دنبال کننده و کمتر از 100هزار دنبال کننده به این قابلیت دسترسی خواهند داشت. در فاز دوم صفخاتی با کمتر از 1000 و بیش از 100 هزار به این قابلیت دسترسی خواهند داشت. در ادامه تمامی صفحاتی که دسترسی خود را دریافت نکرده‌اند. در سه ماهه سوم 2021 به این قابلیت دسترسی خواهند یافت.

طبق اعلام رسمی اینستاگرام 90 درصد کاربران فعال حداقل یک برند را دنبال کرده‌اند. براساس آن می‌توان اقدامات جدید اینستاگرام برای ارائه ویژگی‌های متناسب برای کسب‌و‌کارها را توجیح نمود.