کسب‌و‌کارها و افراد با دنبال کننده بالا روزانه تعداد زیادی کامنت دریافت می‌کنند. پاسخ دادن به این حجم از کامنت کاری طاقت فرسا و زمان‌بر است. اما پاسخ ندادن یک کامنت می‌تواند باعث ایجاد احساس منفی در مشتری فعلی شما یا حتی مشتری بالقوه شما گردد. پس منطقی‌ترین رفتار جواب دادن به تمامی کامنت‌ها است. اما آیا راهی ساده‌تر با صرف وقت کمتر وجود دارد؟ آیا لازم است تا به تمامی کامنت‌ها جواب دهیم؟ آیا قابلیتی برای ایجاد پاسخ از پیش نوشته شده وجود دارد؟

پاسخ این سوالات یک جمله کوتاه نیست. و باید در اولین قدم شما کامنت‌های خود را به چهار دسته یا بیشتر متناسب با صفحه خود تقسیم کنید. اما ساده ترین تقسیم بندی همین چهار دسته است.

انواع کامنت‌ها و شیوه مناسب پاسخگویی

دسته اول: کامنت‌هایی که فقط شامل ایموجی هستند. این نوع کامنت‌ها باعث افزایش اینگجیمنت و بهود رتبه پست‌ شما می‌شود. و ممکن است باعث دیده شدن پست شما توسط مشتریان بالقوه جدیدی گردد. اما نیازی نیست به این کامنت‌ها پاسخ دهید. ولی اگر زمان زیادی در اختیار دارید می‌توانید آن‌ها را نیز با یک تشکر پاسخ دهید.

دسته دوم: کامنت‌های سوالی یا تکمیل کننده پست; این نوع کامنت‌ها اصولا از سمت مشتریانی است که مجاب شده‌اند از خدمات یا محصولات شما استفاده کنند. یا از سمت مشتریان وفادار شماست. توصیه ما این است که حتما به این کامنت‌ها بر اساس نوع سوال یا اطلاعت ذکر شده در کامنت با حوصله جواب دهید. تا مشتریان بالقوه را به بالفعل تبدیل کنید.

دسته سوم: کامنت‌های تشکر از پست و اطلاعات شما یا تمجید، این نوع کامنت‌ها را می‌توانید. با پاسخ‌های از پیش تعیین شده که در ادامه به شما آموزش خواهیم داد جواب دهید.

دسته چهارم: کامنت‌های بی ارزش مانند; توهین یا دیگر مصداق‌های کامنت بی‌ارزش; در این مواقع توصیه ما حذف کامنت یا مسدود کردن حساب کاربرانی است که از این نوع کامنت استفاده می‌کنند. برای این منظور حتی می‌توانید در تنظیمات کامنت تعدادی لغت برای فیلتر کامت انتخاب کنید. تا کاربرانی که قصد ارسال کامنت با این لغات را دارند نتوانند آن را ارسال کنند. برای این منظور کافی است به تنظیمات رفته و در بخش Privacy منوی کامنت را باز کنید. و مانند تصویر زیر دو بخش قرمز شده را فعال نمایید. این آموزش را به صورت کامل در اینجا مطالعه کنید.

انواع کامنت ها پاسخ از پیش نوشته شده

در ابتدای مطلب به ارسال کامنت‌های جوابی از پیش نوشته شده اشاره کردیم. در ادامه به شما آموزش خواهیم داد این نوع کامنت‌ها چگونه ارسال می‌شوند.

یجاد پاسخ از پیش نوشته شده

قدم اول: وارد پروفایل کاربری خود شوید.

قدم دوم: از منوی همبرگری بالا سمت راست وارد تنظیمات یا setting شوید.

قدم سوم: بخش creator را باز کنید. سپس وارد بخش Quick Replies شوید.

قدم چهارم: حالا New Quick Reply را انتخاب کنید.

پاسخ از پیش نوشته شده

قدم پنجم: یک نام برای این پیام انتخاب کنید.

قدم ششم: با ذخیره و خروج از این بخش هر زمان که کامنتی دریافت کنید. با تایپ نام پیام یا Shortcut آن اینستاگرام به صورت اتوماتیک کامنت را جواب خواهد داد.