غیرفعال کردن نمایش آنلاین بودن پیج اینستاگرام

اینستاگرام دیگر به بخشی از زندگی مجازی بسیاری تبدیل شده است، گشت و گذار های روزانه بین استوری ها، پست ها، دیدن و لایک کردن کامنت ها، دنبال کردن هشتگ ها و تلاش برای تولید محتوا و افزایش فالوور و بسیاری از عملکردهای دیگری که ما در این شبکه اجتماعی داریم ما را به آن وابسته کرده است. اما چگونه میشود که گاهی اینستاگرام میتواند بلای جان مان باشد، مشکل لست سین به اینستاگرام هم رسید!

قابلیت نمایش زمان آنلاین بودن در اینستاگرام

این قابلیت که در منوی اینستاگرام با نام Activity Status  نوشته شده است، ویژگی ای میباشد که ما با استفاده از آن میتوانم متوجه شویم چه کسی چه موقعی آنلاین بوده است. البته این ویژگی باعث می شود دیگران نیز بتوانند زمان آنلاین بودن ما را در اینستاگرام متوجه بشوند. این ویژگی در بخش دایرکت و پیام های ما و مخاطبین خود نمایش داده می شود. شاید بسیاری باشند که نخواهند زمان آنلاین بودنشان به دیگران نشان داده شود، بطور مثال:

  • Active now = همین الان آنلاین است
  • Active 1h ago = آخرین آنلاین بودن در اینستاگرام یک ساعت پیش
  • Active 43m ago = آخرین آنلاین بودن در اینستاگرام 43 دقیقه پیش
Active Status
نحوه نمایش زمان آنلاین بودن در اینستاگرام

حال که متوجه شدین این ویژگی چیست و کاربرد آن در کجاست حتما برایتان سوال شده است چگونه انلاین بودن اینستا را غیرفعال یا فعال کنیم؟ در ادامه این مقاله در بلاگ کافه فالوور به این سوال شما پاسخ می دهیم. توجه داشته باشید که این ویژگی در ورژن ۲۹ اینستاگرام در دسترس است. پس مطمئن شوید که آخرین نسخه اینستاگرام را دانلود کرده اید. اگر نتوانستید نسخه بروز اینستاگرام را از مارکت ها دانلود کنید میتوانید به سایت خود اینستاگرام مراجعه و از آن دانلود کنید. (Instagram)

چگونه آنلاین بودن اینستاگرام را مخفی کنیم؟

قابلیت لست سین یا Show Activity Status به طور پیش فرض در برنامه اینستاگرام فعال است، اما امکان غیر فعال کردن یا بهتر بگوییم مخفی کردن لست سین اینستاگرام وجود دارد. برای انجام این کار کافیست مراحل زیر را طی کنید:

  1. مطمئن شوید نسخه شما بالاتر از نسخه 29 اینستاگرام است، زیرا این ویژگی در این نسخه اضافه شده و در نسخه های قبلتر نیست.
  2. حال برنامه اینستا را اجرا و وارد اکانت خود شوید.
  3. به پخش پروفایل (عکس آدمک) مراجعه کنید، البته در نسخه های جدیدتر اینستاگرام شما میتوانید با زدن روی سه خط بالای برنامه و رفتن به گزینه تنظیمات ( (Settingsبه این بخش وارد شوید.
  4. در منوی تنظیماتی که به آن وارد شدید به سمت پایین حرکت کرده تا به گزینه Show Activity Status  برسید، وارد آن شوید.

    گزینه Activity Status
    نحوه غیرفعال سازی گزینه نمایش زمان آنلاین و فعال بودن
  5. و در نهایت اسلایدر فعال و آبی شده در کنار این گزینه را غیرفعال کنید.

نکته: امکان دارد اینستاگرام این گزینه را در نسخه های مختلف کمی جابجا کرده باشد و مثلا در زیر مجموعه گزینه Security یا Privacy گذاشته باشد، اما اسم این گزینه همان Show Activity Status خواهد بود.

چگونه آنلاین بودن اینستاگرام دیگران را ببینیم؟

برای اینکه شما هم بتوانید آنلاین بودن مخاطبینی که قبلا تبادل پیام داشتید را مشاهده کنید باید این ویژگی را ابتدا برای خود با همان روشی که در سوال قبلی گفته شد فعال کنید، سپس به بخش دایرکت ها مراجعه کنید تا آخرین زمان آنلاین بودن مخاطبین شما را به شما نمایش داده شود. دقت داشته باشید که در صورتی که مخاطب شما این گزینه را طبق آموزش سوال  قبلی غیرفعال و مخفی کرده کرده باشد شما نیز دیگر نخواهید توانست زمان آنلاین بودن آن را ببینید.

ما در این مقاله در بلاگ کافه فالوور سعی بر این داشتیم که به سوالات شما در این زمینه پاسخی مناسب، کامل و ساده داده باشیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.