اموزش نحوه فعال سازی دو مرحله ای اینستاگرام

در دنیای امروز که اینترنت به بخشی مهم از زندگی ما تبدیل شده، تامین امنیت آن هم به اولویتی برای مردم تبدیل شده است. برای این منظور بسیاری از اپلیکیشن و شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام از یک لایه امنیتی جهت ورود به برنامه استفاده می کنند. در این صورت احتمال هک شدن و دسترسی غیر مجاز به حساب کاربری بسیار کم خواهد شد. در این مقاله در بلاگ سایت کافه فالوور همراه ما باشید، ما در این مقاله به موارد زیر می پردازیم:

  • آموزش نحوه فعال سازی رمز دو مرحله ای اینستاگرام
  • نحوه حذف تایید دو مرحله ای اینستاگرام
  • اهمیت تائید دو مرحله ای اینستاگرام
تایید هویت دو مرحله ای اینستا
تایید هویت دو مرحله ای اینستاگرام

تایید دو مرحله ای اینستاگرام چیست، و چگونه کار می کند؟

استفاده از رمزهای طولانی و سختی که شامل حروف و اعداد باشند یکی از مهم‌ترین موارد در حفظ امنیت یک صفحه اینستاگرامی است، اما هکرها بازهم می‌توانند به راحتی و با ترفندهای مختلف به اطلاعات حساب و کلمه عبور کاربر دسترسی پیدا کنند.
در همین راستا شبکه اجتماعی اینستاگرام قابلیت تایید دو مرحله‌ای را اضافه کرده است که کاربران با فعال سازی آن باید پس از وارد کردن رمز عبور خود یک رمز دیگر که به شماره موبایل آن‌ها پیامک می‌شود را وارد کنند و به این ترتیب دسترسی هکرها و افراد سوء استفاده گر به حساب کاربران عملا مسدود خواهد شد، و دیگر کسی نخواهد توانست با پیدا کردن رمز ثابت یک پیج به اطلاعات آن پیج دسترسی داشته باشد.
این روش تائید دو مرحله ای دقیقا همان کاری است که کاربران برای خریدهای اینترنتی خود و تحت عنوان رمز دوم پویا از آن استفاده می‌کنند یعنی رمز عبور دوم پویا کارت پس از گذشت زمانی مشخص از بین خواهد رفت و به این ترتیب هیچ اثری از رمز کاربر باقی نخواهد ماند بنابر این، افراد هکر یا سوء استفاده کننده دیگر نمیتوانند با استفاده از آن وارد حساب کاربری شما بشوند.

روش های تامین امنیت اینستاگرام
اهمیت فعال سازی احراز هویت دو عاملی اینستاگرام

اهمیت فعال سازی تائید دو مرحله ای اینستا

تائید دو مرحله ای اینستاگرام یا همان Two-Factor Authentication ویژگی بسیار مفید و مهمی است که اینستاگرام از آن برای افزایش امنیت صفحات کاربران خود استفاده کرده است. اهمیت فعال سازی تائید هویت دو مرحله ای اینستاگرام تا حدی بالا می باشد که بسیاری از افراد در جامعه برنامه نویسی خود برای استفاده از حساب های اینترنتی خود از این روش استفاده می کنند. تامین امنیت پیج اینستاگرام هم یکی از رده های شغلی ظاهرا جدیدی است که در اینستاگرام تبلیغاتی بسیاری می شود، جالب است که بدانید فعال سازی Two-Factor Authentication بخش بزرگی از تامین امنیت یک پیج اینستاگرامی می باشد.

آموزش نحوه فعال سازی تائید دو مرحله ای اینستاگرام

نحوه فعال سازی احراز هویت دو مرحله ای اینستاگرام
نحوه رفتن به گزینه فعال سازی دو مرحله ای در اپلیکیشن اینستاگرام

در این بخش از مقاله به آموزش فعال سازی قابلیت تائید دومرحله ای اینستاگرام می پردازیم، برای استفاده از این روش کافیست مراحل زیر را طی نمایید:
در ابتدا برای فعال سازی این قابلیت شما باید به بخش تنظیمات حساب کاربری خود وارد شوید. برای این کار باید روی پروفایل خود ضربه زده و سپس وارد منوی سه خط بالای صفحه شوید.
پس از آن وارد منوی تنظیمات شده و بخش Security را انتخاب کنید. در مرحله بعد شما عبارت Two-Factor Authentication را مشاهده خواهید کرد که همان تایید دو مرحله‌ای اکانت است.

یکی از مراحل فعال سازی احراز هویت دو مرحله ای اینستاگرام
روش فعال سازی احراز هویت دو مرحله ای در اینستاگرام

با ورود به این بخش دو گزینه در مقابل کاربر قرار می‌گیرد که گزینه اول مربوط به تایید دو مرحله‌ای از طریق ارسال رمز یک بار مصرف به موبایل کاربر و دومین روش استفاده از نرم افزار Microsoft Authenticator برای دریافت رمز یکبار مصرف است.

فعال سازی از طریق ارسال پیامک رمز یکبار مصرف

برای فعال سازی روش اول باید روی Text Message ضربه بزنید. در مرحله بعد شما باید شماره همراه خود را وارد کنید، کد ایران نیز در میان کدهای کشورها دیده می‌شود، به محض وارد کردن شماره تلفن پیامکی دریافت خواهید کرد که حاوی کد فعال سازی تایید دو مرحله‌ای است و با وارد کردن آن در اینستاگرام، تایید دو مرحله‌ای پیامکی فعال خواهد شد.

فعال سازی از طریق نرم افزار Microsoft Authenticator

برای فعال سازی از طریق نرم افزار باید نرم افزار Microsoft Authenticator را نصب کنید، سپس وارد بخش Two- Factor Authentication اینستاگرام شوید.
سپس روی گزینه دوم یعنی Authentication App بزنید، پس از زدن این گزینه یک کد برای شما به نمایش در می آید که باید آن را در نرم افزار Microsoft Authenticator وارد کنید.
وارد نرم افزار شوید، به بخش Add Account رفته و سپس روی گزینه Other account را لمس کنید تا باز شود. پس از ورود به این بخش باید وارد تنظیمات دو مرحله ای اینستاگرام شوید و کد داده شده را کپی و در نرم افزار Microsoft Authenticator وارد کنید. پس از انجام این کار تایید دو مرحله ای حساب شما فعال شده است.

تائید هویت دو عاملی اینستاگرام

غیرفعال سازی و حذف تائید هویت دو مرحله ای اینستاگرام

برای غیر فعال کردن تایید دو مرحله‌ای کافی است وارد بخش تنظیمات دو مرحله‌ای (Two-Factor Authentication) شده و گزینه‌ای که فعال کرده اید را ( گزینه فعال سازی از طریق پیامک یا برنامه)غیر فعال کنید، دقت داشته باشید که برای غیر فعال سازی احتیاج به احراز هویت و وارد کردن کد یکبار مصرف خواهید داشت.

جمع بندی و نتیجه

پس از فعال سازی یکی از دو روش پیامکی یا کد یکبار مصرف از طریق نرم افزار، شما برای ورود به حساب کاربری خود از هر نوع دستگاهی، نیاز به وارد کردن رمز دوم حساب کاربری خود خواهید داشت و بدون ورود کد هرگز امکان دسترسی به حساب خود را دیگر نخواهید داشت. دقت داشته باشید که فعالسازی تائید هویت دو مرحله ای اینستاگرام نیازمند دسترسی به یک گوشی برای دریافت پیامک یا نصب برنامه مایکروسافت دارد، پس کسانی که از نسخه دسکتاپ اینستاگرام استفاده می کنند بهتر است اگر به گوشی خود دسترسی سریعی ندارند این کار را انجام ندهند.