لایو روم اینستاگرام چیست؟ معرفی ویژگی Live Rooms اینستاگرام

اینستاگرام (Instagram) در سال های اخیر با اضافه کردن ویژگی جدید لایو Live توانست رضایت بسیاری از مخاطبان خود را جلب کند. تاکنون در لایو تنها می توانستیم یک نفر را به لایو اضافه کنیم و با اون به گفتگو و صحبت بپردازیم.. اما با آپدیت جدید اینستاگرام، اضافه کردن سه کاربر دیگر ممکن شده است. در ادامه این مطلب در بلاگ کافه فالوور نحوه ایجاد لایو روم اینستاگرام یا لایو ۴ نفره با Instagram Live Rooms را به شما معرفی و آموزش خواهیم داد، پس با ما در بلاگ کافه فالوور همراه باشید.

لایو روم اینستاگرام چیست؟ تجربه یک Live چهار نفره

شاید برایتان سوال باشد که Live Rooms اینستاگرام چیست؟ لایو روم اینستاگرام در واقع همان ویژگی لایو است که آپدیت شده است و امکان برگزاری لایو 4 نفره را نیز به شما می دهد. اگر با وجود آپدیت کردن اینستاگرام این قابلیت را هنوز ندارید باید بدانید که اینستاگرام در کل هنوز این قابلیت را در اختیار شما قرار نداده است. باید کمی صبر داشته باشد و از به روزرسانی های جدید نیز غافل نشوید. بنابر اعلام اینستاگرام این قابلیت برای همه کاربران اندروید و iOS در سراسر جهان در حال گسترش است و کمی طول می کشد.

لایو روم اینستاگرام

آموزش استفاده از ویژگی لایو روم اینستاگرام

در این بخش از مقاله در بلاگ کافه فالوور به شما یاد می دهیم که از این ویژگی جدید استفاده کنید.

  1. ابتدا اینستاگرام را به آخرین نسخه منتشر شده آپدیت کنید
  2. صفحه فید را از چپ بکشید و وارد بخش دوربین شوید
  3. سپس به بخش لایو رفته، عنوان لایو خود را وارد کنید و لایو را شروع کنید.
  4. حالا روی آیکون Room در پایین صفحه بزنید. این آیکن به شکل یک دوربین کوچک است که علامت + در داخلش وجود دارد.

ویژگی Live Rooms اینستاگرام

حال سوال این است که گزینه Go Live in a Room  چیست؟ با زدن این گزینه صفحه ای به نام Go Live in a Room باز می شود که همان Live Rooms اینستاگرام است. حال می توانید در این بخش افراد مورد نظر را برای پیوستن به لایو روم دعوت کنید. همچنین می توانید از افرادی که در جریان لایو درخواست می دهند، کاربرانی که دوست دارید در لایو باشند را انتخاب کنید. بعد از قبول کردن کاربران یا تائید درخواست دهندگان لایو روم توسط شما، شخص به لایو روم شما اضافه می گردد و میتوانید گفتگو خود را با آنها شروع کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که در هنگام ایجاد لایو روم در اینستاگرام می توانید حداکثر 4 نفر دیگر را به لایو خود اضافه کنید. برای انجام لایو سه نفره در اینستاگرام ابتدا لایو را به صورت دونفره آغاز کرده و سپس نفرات سوم و چهارم را اضافه کنید.

ویژگی های لایو چهارنفره یا چند نفره در اینستاگرام (Live Rooms)

جدای از اینکه لایو روم اینستاگرام چیست، احتمالا برخی سوالات دیگر درمورد ویژگی های لایو روم اینستاگرام برای شما پیش آمده است که در این بخش به معرفی ویژگی های لایو چهارنفره اینستا می پردازیم.

Instagram Live Rooms

  • وقتی شما میزبان یک لایو روم باشید هنگام اضافه کردن مهمان ها همچنان در بالای صفحه خواهید ماند.
  • بسته به علاقه شما، می توان میهمان ها را به یک باره یا جداگانه اضافه کرد.
  • علاوه بر دنبال کنندگان شما، کلیه دنبال کنندگان مهمان ها نیز از شروع لایو روم آگاه می شوند و این گونه می توانید تعداد دنبال کنندگان خود را افزایش دهید.
  • به دلایل امنیتی، هر شخصی که توسط هر یک از شرکت کنندگان لایو روم مسدود شده باشد، نمی تواند به لایو بپیوندد.
  • هر مهمان روم که قبلا به دلیل نقض قوانین اینستاگرام ار دسترسی لایو محروم شده باشد، نمی تواند به لایو روم بپیوندد.
  • در حین اجرای لایو، میزبان ها می توانند نظرات نقض کننده فوانین را ریپورت یا مسدود کنند. همچنین امکان استفاده از سیستم فیلترینگ کامنت امکان پذیر است.