در چند ماه گذشته بیشتر تمرکز اینستاگرام بر اضافه کردن امکانات جدید بوده. تا کاربران زمان بیشتری را در این نرم افزار سپری کنند. و میزان تعامل کاربران با محتوای موجد افزایش یابد. در مورد بیشتر این تغییرات مانند اضافه شدن امکان حذف تعداد لایک یا پست‌های پیشنهادی قبلا صحبت کردیم. اما یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که همیشه در شبکه‌های اجتماعی برای سنجش میزان تعامل کاربران مطرح است. میزان اشتراک گذاری یک محتواست.

هرچند اینستاگرام مانند بسیاری دیگر از شبکه‌های اجتماعی این قابلیت را به صورت واضح ندارد. و تنها ما زمانی می‌توانیم محتوای کاربر دیگری را به اشتراک بگذاریم که پست، ریل یا iGTV او را در استوری خود قرار دهیم. هرچند ابزارهای غیر رسمی نیز وجود دارند که به شما امکان repost کردن یک پست را می‌دهند. اما مشکل این نرم افزارها از زمان تاسیس اینستاگرام عدم امکان رصد کردن میزان اشتراک گذاری بوده است.

آیا اینستاگرام نیاز به repost و re-share دارد؟

این مورد همیشه شاید یکی از جدال های طرفداران اینستاگرام نیز بوده. که آیا این ویژگی برای یک پلتفرم با محوریت تصویر لزومی دارد یا خیر. اما به نظر می‌رسد که اینستاگرام فاصله‌ای با اضافه کردن چنین ویژگی ندارد. در آخرین ورژن آزمایشی اینستاگرام ویژگی عرضه شده که اشتراک گذاری محتوا را در استوری آسان تر از قبل می‌کند. این قابلیت قرار است با نام Reshare عرضه گردد. این قابلیت که در بخش استیکرهای استوری قرار دارد بسیار متفاوت از اشتراک گذاری قبلی کار خواهد کرد. در ورژن‌های قبل شما لازم بود تا یک پست رو انتخاب نموده و در استوری خود به اشتراک بگذارید. و اگر آن را به بعد موکول می‌کردید به دلیل عدم وجود درفت پیدا کردن آن پست بسیار سخت می‌شد.

INSTAGRAM RE-SHARE

اما حالا این قابلیت Re-share به کاربر امکان می‌دهد. تا از میان تمامی پست‌ها، ریلز و iGTVهایی که در یک ساعت اخیر مشاهده کرده اید انتخاب کنید و آن را به اشتراک بگذارید.