گلدن تایم

محبوبیت اینستاگرام هر روز افزایش می‌یابد. و همانند بستر خودش یعنی اینترنت هر روز نیاز به محتوای بیشتری دارد تا کاربران آن را مصرف کنند. اما تولید محتوا اداب خود را دارد تا بتواند موئر باشد. بیشتر افراد گمان می‌کنند که هرچه محتوا بیشتر باشد سود آوری نیز افزایش می‌یابد. اما اطلاعت موجود خلاف این را اثبات می‌کند. اما در این مطلب قصد نداریم به اداب و شیوه تولید محتوا بپردازیم. بلکه می‌خواهیم یکی از مهم‌ترین سوالات افراد در مورد قراردادن محتوا را جواب دهیم. آن سوال چیزی نیست جز< چه ساعتی پست بذارم تا بیشتر لایک رو بخوره؟> سوالی که نه تنها سوال کسب‌و‌کارهاست بلکه سوال افراد عادی و کسانی که قصد دارند بازخورد صفحه خود را بالا ببرند نیز می‌باشد پس با مظلب ما در مورد گلدن تایم همراه باشید.

اما اگر تا حالا به این موضوع فکر نکرده‌اید. باید در توضیح اضافه‌ای بگویم که مسئله‌ای در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی وجود دارد. بعنوان زمان طلایی یا Golden Time، زمان طلایی، زمانی است. که پست‌ شما در شبکه‌های اجتماعی بالاترین بازخورد را دارد و به صورت عامیانه بیشترین لایک را خواهد خورد. و بیشترین بازدید را دارد. اما این زمان نسبت به فاکتورهای زیادی انتخاب می‌شود. و بدون تحقیق و بررسی داده‌ها نمی‌توان آن را سنجید و مشخص کرد. اینکار در ابتدا نیاز به آزمون خطاهای بسیار دارد. اما افرادی که در زمینه مارکتینگ شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند بر حسب تجربه می‌دانند. که برای هر نوع کسب و کاری چه زمان‌هایی بهتر از بقیه بازخورد خواهد داشت.

اما اگر کسب‌و‌کار کوچکی دارید و تجربه زیادی در این زمینه ندارید. و از آزمون و خطا نیز برای شناخت مخاطب خود خوشتان نمی‌آید،. می‌توانید از اطلاعات زیر نسبت به انتخاب زمان طلایی برای ارسال محتوای خود استفاده کنید:

گلدن تایم صفحات شخصی

در حالت عمومی و صفحات شخصی از این الگو پیروی کنید:

شنبه‌ها: 6 تا 10 صبح و 10 شب

یکشنبه‌ها: 9 صبح

سه شنبه‌ها: 7 صبح، 8 صبح و 11 شب

چهارشنبه‌ها: 9 صبح و 6 عصر

پنجشنبه‌ها: 11 صبح، 7شب، 8 شب، 12 شب

جمعه‌ها: 8 صبح، 9صبح و 12ظهر

این ساعت‌ها براساس تعداد کاربران آنلاین و الگو‌های روانشناختی مربوط به تعطیلات یا روزهایی است; که افراد میل بیشتری نسبت به چک کردن شبکه‌های اجتماعی دارند تا کار کردن انتخاب شده است.

گلدن تایم براساس زمینه‌کاری شرکت:

گلدن تایم فروشگاه‌ها یا خرده فروشی‌ها

وبسایت‌های فروشگاهی که هر وسیله‌ یا کلایی را می‌فروشند. کم کم جزوی از سبک زندگی ما شده‌اند و ما بعنوان کاربر به محتوای تولیدی آن‌ها واکنش‌ زیادی نشان می‌دهیم.

بهترین زمان برای ارسال محتوا در شبکه‌های اجتماعی فروشگاه‌ها اواسط هفته مانند سه شنبه و چهارشنبه است. بهترین ساعت نیز ساعت 11 تا 12 ظهر یا 15 می‌باشد. بدترین زمان نیز برای معرفی محصول روزهای تعطیل مانند جمعه می‌باشد. چون کاربران بیشتر درگیر زندگی واقعی هستند نه فضای مجازی.

گلدن تایم پیج‌های سرگرمی

این صفحات بسته به نوع کاربر می‌توانند زمان‌های متنوعی به عنوان زمان طلایی داشته باشند. اما در حالت عادی بهترین زمان اواخر هفته ساعت 9 صبح می‌باشد. و در بقیه روزهای هفته نیز بعد از اتمام ساعت کاری شرکت‌ها مانند 6 عصر زمان مناسبی برای ارسال محتوا می‌باشد.

شرکت‌های فناوری و استارت‌اپ‌ها

این بخش به علت متفاوت بودن زمینه کاری هر شرکت رنج وسیعی از مخاطبان را شامل می‌شود. ارائه ساعت کار مشکلی است، اما بهترین ساعت‌ها برای این دسته از شرکت‌ها; اواسط هفته صبح ها از ساعت 6 تا 8 صبح می‌باشد. و آخر هفته‌ها روزهایی مانند پنجشنبه‌ها; در بازده 5 تا 7 عصر زمان مناسبی برای این نوع کسب و کار می‌باشد.

با این وجود بازهم توصیه ما استفاده از مشاوره متخصصین این زمینه می‌باشد. تا با بررسی پرسونای مخاطب شما بهترین زمان را برای ارسال محتوای شما در نظر بگیرند.