اینستاگرام مدتی است که بروزرسانی‌های متفاوتی با امکانات متنوع عرضه می‌کند. مانند حذف لایک، پست‌های سفارشی با توجه به موضوعات مورد علاقه کاربر، عرضه NFT و تغییرات الگوریتم نمایش. اما همه این تغییرات نشان از تغییر استراتژی اینستاگرام از یک پلتفرم اشتراک عکس به یک شبکه اجتماعی تمام و کمال دارد. تغییراتی که نه فقط رقبای بزرگتر مانند یوتوب بلکه رقبای جدیدتر اما جدی‌تر مانند; تیک‌تاک را با این بخش جدید ویدئویی هدف قرار داده است.

اما بنظر می‌رسد این ماه شلوغ از بروزرسانی‌های اینستاگرام باز هم ادامه دارد. در جدیدترین اعلام Mosseri مدیرعامل اینستاگرام. اعلام شده که قرار است ویژگی پخش ویدئو به صورت تمام صفحه نیز به این اپلیکیشن اضافه شود. قابلیتی که به صورت مستقیم مشابه پخش ویدئو در تیک‌تاک است. و قرار است همراه با الگوریتم جدید پیشنهاد ویدئو اینستاگرام که همانند پست‌های پیشنهادی می‌باشد به کاربر نمایش داده شود.

نظر مدیرعامل اینستاگرام درمورد این تغییر استراتژی

آقای Mosseri اعلام کرده که اینستاگرام دیگر یک شبکه اجتماعی اشتراک عکس نیست. بلکه قرار است یک شبکه جتماعی مبتنی بر عکس و ویدئو باشد. اینستاگرام قرار است یک ویژگی جدیدی نیز به بخش ویدئو اضافه کند. که به کاربران اجازه میدهد تعدادی موضوع مورد علاقه انتخاب کنند. تا ایسنتاگرام با استفاده از آن و محتوای لایک شده توسط کاربر بتواند محتوای ویدئویی بهتری به کاربر نمایش دهد.

بخش ویدئو محتوای پیشنهادی به شما را براساس معیارهای زیر برای شما شخصی سازی خواهد نمود:

  • فعالیت شما: شما چه ویدئو هایی را لایک کرده‌اید. محتوای آنها چیست و چه ویدئوهایی شبیه به محتوای مورد علاقه شماست.
  • تاریخچه اینترکشن و برخورد شما با تولید کننده محتوا: مانند اکسپلورر صفحاتی که قبلا شما با آنها برخورد داشته‌اید. شانس بالاتری برای نمایش محتوای خود خواهند داشت.
  • اطلاعات مربوط به تولید کننده محتوا: الگوریتم جدید ویدئو مانند ریلز به تمام افراد با سبک‌های متفاوت کمک خواهد کرد. تا با توجه به سبکشان به مخاطبان احتمالی معرفی شوند.