بازیابی پست اینستاگرام

همیشه یکی از خواسته‌های کاربران اینستاگرام این بود. که این شرکت قابلیتی به اینستاگرام اضافه کند; تا کاربر بتواند پست‌ها‌، استوری‌ها و iGTV‌های خود را که پاک کرده بازیابی کند. برای همه ما پیش‌ آمده که اشتباهی یا از سر یک تصمیم لحظه‌ای پستی را پاک کرده باشیم. بعدا پشیمان شده‌ایم اما دیگر راهی برای بازیابی پست‌ خود نداشته‌ایم; یا در موارد دیگر ممکن است اکانت ما هک شود و هکر اقدام به پاک کردن پست‌ها نماید. در این موارد که برای بسیاری رخ می‌دهد و بیشتر شرکت‌ها و کسب‌و‌کارها در این زمینه متضرر می‌شوند.

راه حل درستی تا این مدت در دسترس نبوده و در بهترین حالت شما باید با پشتیبانی اینستاگرام تماس می‌گرفتید. تا آنها بتوانند پست‌ها‌، استوری‌ها و iGTV‌های شما را باز گردانند. اما این مسئله در یکسال اخیر با گستر پانادمی کرونا و کم شدن تعداد پشتیبان‌های اینستاگرام; به معضلی بزرگ برای هر مشکلی که نیاز به پشتیبانی داشت تبدیل گردید. و هر درخواست پشتیبانی ممکن بود تا 1 ماه و حتی چند ماه نیاز به رسیدگی داشته باشد. تا بتوان آن را حل کرد و جواب درستی از اینستاگرام دریافت نمود.

اما بالاخره اینستاگرام روشی برای بازگرداندن پست‌ها‌، استوری‌ها و iGTV‌های که پاک نموده‌اید ارائه داده است. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد. تا پست‌ها‌، استوری‌ها و iGTV‌های خود را بعد از حذف و پاک کردن در مدت زمان محدوی بازگردانی کنید.

بعد از پاک شدن و حذف پست‌ها‌، استوری‌ها و iGTV‌ها و ریلز; آنها به پوشه Recently Deleted می‌روند و تا 30 روز در این پوشه می‌مانند. کاربر در این مدت 30 روزه فرصت دارد تا به پوشه برود. پست‌ها‌، استوری‌ها و iGTV‌ها و ریلزهای خود را بازیابی نماید. بعد از گذشت مهلت 30 روزه،بازیابی پست‌ ها‌، استوری‌ها و iGTV‌ها و ریلزها به طور کامل برای همیشه پاک خواهند شد.

آموزش قدم به قدم بازیابی پست‌

برای این منظور باید طبق مراحل زیر عمل کنید:

قدم اول: برروی پروفایل خود در سمت راست پایین کلیک کنید.

instagram-user-profile

قدم دوم: بر روی کلید سه خطی که بالا سمت راست مانند شکل زیر است کلیک کنید.

قدم سوم: وارد تنظیمات با نماد زیر شوید:

instagram-settings

قدم چهارم: حالا وارد بخش Account یا حساب کاربری شوید. گزینه Recently Deleted یا به تازگی حذف شده را انتخاب کنید(اگر در 30 روز گذشته چیزی را پاک نکرده باشید. این بخش را مشاهده نخواهید کرد)

قدم پنجم: حالا با انتخاب هر محتوایی اعم از پست‌ها‌، استوری‌ها و iGTV‌ها و ریلز می‌توانید آنها را بازیابی نمایید. لازم به ذکر است که استوری‌های را که نیز پاک کرده‌اید. در این بخش قابل مشاهده هستند. ولی استوری‌های عادی که خود بعد از 24 ساعت ناپدید می‌شوند. در بخش آرشیو قابل استفاده و پست شدن دوباره می‌گردند.