سال پیش تعدادی از مخاطبان اینستاگرام آپدیتی به نام پست‌های پیشنهاد شده دریافت کردند. این بروزرسانی زمانی که کاربر تمامی عکس‌های و پست‌های فید را مشاهده می‌کرد. تعدادی پست و محتوای جدید از صفحاتی مشابه با صفحات فالو شده توسط کاربر به نمایش قرار می‌داد. که این محتوا براساس لایک و کامنت شما در هر بار باز شدن فید تغییر می‌نمود. این قابلیت کوچک در یکسالی که به صورت آزمایشی عرضه شد. باعث فیدبک‌های مثبت بسیاری از طرف کاربران شد و همچنین باعث دیده شدن صفحات و محتوای پیج‌های کوچک هم گردید. پویایی فید کاربر انقدر به مذاق کاربران خوش آمده که طبق آمار اینستاگرام پست‌های پیشنهاد شده بیش از پست صفحات دنبال شده توسط کاربران بازدید و لایک بیشتری دریافت کرده‌اند.

پست‌های پیشنهادی اینستاگرام

دلیل استقبال کاربران از پست‌های پیشنهادی

دلایل زیادی برای استقبال زیاد کاربران از این ویژگی وجود دارد. اما مهم‌ترین دلیل آن افزایش کنترل کاربر بر محتوای نمایشی در فید است. مشخصا کاربر ممکن است تعدادی از صفحات مربوط به دوستان خود را دنبال کند. در حالی که بعضی از این صفحات مطالب مورد علاقه او را به اشتراک نمی‌گذارند. اما با استفاده از پست‌های پیشنهاد شده بر اساس حال فعلی کاربر و مطالبی که در حال حاضر پسندیده است. محتوای جدید برای او به نمایش در می‌آید که این خود باعث می‌شود کاربر زمان بیشتری را در اینستاگرام بگذراند. حال بنظر می‌رسد اینستاگرام قصد دارد ویژگی پست‌های پیشنهادی که در حال حاضر بعد از پست‌های اکانت‌های فالو شده توسط کاربر نمایش داده می‌شود. را اول نمایش دهد و در میان این پست‌های سفارشی، پست‌های عادی را نیز نمایش دهد.

اینستاگرام اعلام کرده ویژگی جدیدی به این بخش اضافه خواهد کرد. که به کاربران اجازه میدهد تعدادی موضوع مورد علاقه انتخاب کنند; تا اینستاگرام با استفاده از آن و محتوای لایک شده توسط کاربر بتواند محتوای بهتری به کاربر نمایش دهد. این ویژگی جدید اینستاگرام را وارد رقابت جدیدی با پلتفرم‌های مشابه دیگری مانند پینترست و ردیت خواهد کرد. باید دید آیا پلتفرمی مانند اینستاگرام با ساختاری متفاوت آیا خواهد توانست در این رقابت مخاطبین بیشتری جذب نماید یا خیر.