شاید اگر اخبار این مدت را دنبال کرده باشید. یا از طرفداران فوتبال باشید خبر توهین هایی که به بازیکنان سیاه پوست انگلستان بعد از فینال یورو 2020 را خوانده باشید. این توهین ها که اکثرا در اینستاگرام صورت گرفت. چهره‌ی دیگری از شبکه‌های اجتماعی را به ما نشان داد. و آن هم عدم کنترل صحیح یک کاربر بر صفحه شخصیش بود. این نوع تجربیات و این نوع حملات چیزهای تازه ای نیستند. در گذشته نیز مانند این حملات را در صفحات متفاوت شاهد بوده‌ایم. از هنرمندان گرفته تا ورزشکاران و حتی افراد عادی. اما این مسئله هیچگاه به اندازه ای که بعد از فینال یورو 2020 بزرگ شد چالش افراد نبوده است.حالا بنظر می‌رسد اینستاگرام برای حل این مشکل راه حلی اندیشیده است. که به افراد اجازه می‌دهد کنترل بیشتری بر صفحات خود داشته باشند راه جل اینستاگرام Limits است.

پیش از این اینستاگرام برای کنترل توهین ها و کامنت های نژاد پرستانه. بر مدیریت و شناسایی بر اساس ریپورت کاربران و بررسی توسط کارمندان خود متکی بود. اما از چندی پیش با گسترش بیماری کوید 19 و کم شدن تعداد کارمندان این شرکت، تصمیم بر آن شد. که از الگوریتمی برای کنترل این مشکل استفاده شود. تین الگوریتم با تمام توانایی خود هنوز هم ایرادات زیادی دارد. و می‌توانید متوجه شوید. که در بررسی چندین میلیون کامنت حتی یک درصد خطا نیز می‌تواند مشکلات بیشماری را برای اینستاگرام بوجود آورد.

برای همین منظور اینستاگرام راهکاری را با ترکیب الگوریتم خود و بررسی توسط کارمندان پیش گرفت. که این مورد نیز باز هم جوابگوی حجم زیاد این نوع کامنت ها نبود. و درمواردی نیز مانند فینال یورو 2020 بسیاری از کامنت‌های نژاد پرستانه فقط حاوی ایموجی بودند. که الگوریتم توانایی فهمیدن آن ها را نداشت. برای همین نمی‌توانست این نوع کامنت ها را به سمت بررسی کنندگان و کارمندان اینستاگرام هدایت کند.

Limits چیست؟

حال بنظر می‌رسد اینستاگرام راه حل این مشکل را در دادن دسترسی بیشتر به کاربران می‌بیند. به این صورت که قرار است ویژگی جدیدی به نام Limits اول به صورت آزمایشی در چند کشور عرضه شود. که به کاربران اجازه می‌دهد کامنت گذاشتن افراد تازه وارد به صفحه شان را محدود و کنترل کنند. این بدین معناست که کاربر می‌تواند مشخص کند. مثلا افرادی که تازه 7 روز است او را دنبال کرده اند توانایی کامنت گذاشتن بر روی محتواهای او را ندارند. و باید بیش از 7 روز از دنبال کردن بگذرد تا این کاربران توانایی کامنت گذاشتن را داشته باشند. یا حتی می‌توانید تعیین کنید که فقط افرادی را که دنبال کرده اید توانایی کامنت گذاشتن بر محتوای شما را داشته باشند.

Limits

این ویژگی Limits ساده اما بنظر کاربردی می‌تواند. از حجم بسیاری از توهین‌ها و حمله‌های گروهی برای آزار مجازی را بکاهد هرچن شاید باعث شود. شیوه افراد برای شروع این نوع حملات تغییر کند و راه های بدتری برای توهین به افراد را شاهد باشیم.