آموزش جامع استفاده صحیح از هشتگ در اینستاگرم

یکی از روش‌هایی که میزان بازدید از پست‌ها و استوری‌های پیج شما را در اینستاگرام افزایش خواهد داد، استفاده از هشتگ است. استفاده صحیح و اصولی از هشتگ باعث افزایش بازدید پست و پیج شما خواهد شد و همچنین عدم استفاده درست از هشتگ نیز می‌تواند تا حد زیادی به پیج و پست شما ضرر بزند. اینستاگرام الگوریتم‌های مختلفی را در برنامه خود قرار داده‌است تا هشتگ‌ها بهترین بازدهی را برای کاربران داشته باشد. در ادامه در  بلاگ سایت خدمات شبکه های اجتماعی کافه فالوور با ما همراه باشید تا به طور کامل به روش‌های صحیح استفاده از هشتگ در اینستاگرام بپردازیم.

این بررسی را اول باید با یک پرسش اساسی شروع کنیم:

هشتگ چیست؟

هشتگ اینستاگرام
هشتگ چیست؟

هَشتَگ یا هش‌تگ به انگلیسی: Hashtag با نشان #، یک نماد پیشوندی و یکی از تگ‌های فراداده است که در خدمات شبکه‌های اجتماعی و میکروبلاگینگ استفاده می‌شود. اگر بخواهیم هشتگ را به زبان ساده‌تر تعریف کنیم، برچسبی است که برای دسته‌بندی و به اشتراک گذاری پست‌ها و نظرات درباره‌ی موضوعی خاص در سطح جهانی و فراتر از حلقه و فهرست دوستان به‌کار می‌رود.

هشتگ ابزاری را برای دسته‌بندی چنین پیام‌هایی فراهم می‌کند، تا افراد بتوانند آن هشتگ را جستجو کنند و مجموعه‌ای از پیام‌هایی را که شامل آن هستند به دست آورند. (منبع: ویکی پدیا)

با جستجوی یک هشتگ مربوط به پیج خودتان، ممکن است برخی از پست‌ها در ابتدا نشان داده شوند و بسیار بیشتر دیده شوند که این اتفاق به عومل زیر بستگی دارد:

  • میزان استفاده شما از این هشتگ. شما باید هر چند وقت یکبار از این هشتگ استفاده کنید تا پست‌های شما با جستجوی این هشتگ بیشتر نشان داده شود.
  • میزان محبوبیت پست شما. آیا پست شما لایک شده‌است و یا کامنتی برای آن گذاشته‌اند؟
  • زمان و تاریخی که پست را منتشر کرده‌اید. ممکن است بسیاری از پست‌های قدیمی که از این هشتگ استفاده کرده‌اند، در نتایج جستجو نمایش داده شوند.
  • میزان قدرت مخاطبین در استفاده از آن هشتگ. میزان محبوبیت و میزان استفاده از آن هشتگ چقدر است.

انواع هشتگ در اینستاگرام

هشتگ ها و اینستاگرام
انواع هشتگ در اینستاگرام

به طور کلی از سه دسته هشتگ می توان در شبکه های اجتماعی استفاده کرد:

  1. هشتگ توضیح: جهت طبقه بندی موضوعات و یا انتقال حس محتوای پست شده به مخاطب استفاده می گردد.
  2. هشتگ برند: شرکت های مختلف برای معرفی برند خود از هشتگ نام برندشان استفاده می کنند. این هشتگ به صورت ثابت روی تمام پست ها ثبت می شود و معرف کسب و کار است.
  3. هشتگ کمپین (مدت دار): در مدت های کوتاه و مشخص در یک مسابقه یا یک رویداد، طراحی و استفاده می شوند و پس از مدت زمان معینی به پایان می رسند.

مزایای استفاده از هشتگ در اینستاگرام

هشتگ در شبکه های اجتماعی
مزایای استفاده از هشتگ در اینستاگرام
  • هشتگ ها یک روش جستجوی گسترده را پیرامون موضوع خاصی برای ما و مخاطبان ما فراهم می کنند.
  • با استفاده از هشتگ ها می توان یک موضوع خاص را به سرعت در میان کاربران و مخاطبان جستجو کرد.
  • هشتگ گذاری در اینستاگرام برای پیج های تجاری بسیار کاربردی خواهد بود زیرا استفاده از هشتگ به بیشتر دیده شدن برندها کمک شایانی می کند.
  • همچنین مطالبی که با هشتگ منتشر می شوند در سرچ ها نمایش داده می شوند.

کاربران می‌توانند هشتگ‌ها را دنبال کنند

یکی از ویژگی‌هایی که چندی پیش توسط اینستاگرام اضافه شد، قابلیت فالوو کردن هشتگ‌ها بود. کاربران اینستاگرام می‌توانند مانند هر صفحه‌ی دیگری، هشتگ‌ها را دنبال کنند. این بدین معنی است که با استفاده از هشتگ، محتوای شما در قسمت Feed کاربر قابل مشاهده است. در تصویر زیر می‌توانید نمونه‌ای از دنبال‌کردن هشتگ‌ها را مشاهده کنید.

استفاده از هشتگ‌های بی‌ربط، بدترین ایده ممکن است

وقتی کاربر یک هشتگ را دنبال می‌کند و محتوایی را می‌بیند که به آن علاقه‌ای ندارد، به راحتی می‌تواند از «Don’t Show for This Hashtag» استفاده کند. این ویژگی جهت کامل کردن یکی از الگوریتم‌های اینستاگرام ایجاد شده‌است و از این طریق این الگوریتم می‌تواند بفهمد که کاربران به چه نوع از محتواها علاقه ندارند.

سعی داشته باشید که از هشتگ‌های زیاد و بی‌ربط استفاده نکنید زیرا اینستاگرام به وضوح بیان کرد که با ارسال محتواهای تکراری نخالف است. شما باید از هشتگ‌های منطقی و معقول در پست‌های خود استفاده کنید. به عنوان مثال برای موضوعاتی مانند طراحی دکوراسیون داخلی و معماری داخلی ساختمان نباید از هشتگ‌هایی مانند فوتبال استفاده کنید.

پیج‌های Business می‌توانند میزان تاثیر هشتگ‌ها و آمار آن را ارزیابی کنند

هشتگ در جامعه اینترنتی
ارزیابی هشتگ ها در اینستاگرام

اگر پیج شما در اینستاگرام یک پیج بیزنسی و تجاری می‌باشد شما به راحتی می‌توانید از میزان تاثیرگذاری هشتگ‌ها با خبر شوید و ببنید که تا چه حد بر دیده‌شدن پست‌های شما تاثیر داشته‌اند. برای دیدن این اطلاعات باید به پست مورد نظر بروید و سپس بر روی Insights ضربه بزنید. برای دیدن اطلاعات بیشتر درباره‌ی آن پست، انگشت خود را روی صفحه بکشید و به پایین بروید تا آمار و اطلاعات آن قابل مشاهده باشد.

در استفاده از هشتگ‌ها زیاده‌روی نکنید

برای هر پست می‌توان ۳۰ هشتگ تعریف کرد و برای هر استوری نیز بهتر است نهایت از ۱۰ هشتگ استفاده کنید. به یاد داشته باشید که نباید از هشتگ‌های بی‌ربط استفاده کنید و قرار دادن هشتگ کمتر به معنای کمتر دیده‌شدن پست شما نیست. شما می توانید بازه ای بین 7 تا 25 عدد هشتگ را انتخاب کنید و در این بازه آزمون خطا را انجام دهید تا متوجه شوید استفاده از چند هشتگ در اینستاگرام می تواند برای پیج شما مفید باشد. باید تا جایی که می‌توانید سعی کنید تا هشتگ‌ها مرتبط به حوزه‌ی کاری خود را استفاده کنید.

هشتگ های خود را دنبال کنید

افزایش فالوور اینستا
افزایش ارتباط با جامعه اینستاگرامی با دنبال کردن هشتگ های مربوط به پیج خود

یکی دیگر از راه هایی که برای اهداف بازاریابی می توانید انجام دهید فالو کردن هشتگ های خودتان است. به عنوان مثال شما با دنبال کردن هشتگ برندتان می توانید ببینید چه کسانی در مورد شما صحبت می کنند. تا زمانی که اکانت شما خصوصی نباشد ، افراد می توانند شما را از طریق هشتگ ها پیگیری کنند. دنبال کردن هشتگ های خودتان یک راه موثر برای ایجاد روابط با کسانی است که به شما و کسب و کارتان علاقه مند هستند.

ساخت کمپین های تبلیغاتی جذاب با هشتگ

یکی از موارد بسیار کاربردی که شما می توانید در مسیر تبلیغات اینستاگرام خود انجام دهید ساخت کمپین های تبلیغاتی بر اساس هشتگ است. اگر شما بتوانید کمپین هشتگی خود را به خوبی راه اندازی کنید قطعا سود بسیاری از آن خواهید برد. کمپین های هشتگ باید با مزه ، هوشمندانه یا خاطره انگیر باشد.

کمپین های هشتگی به خصوص در مورد یک محصول جدید و یا رویداد پیش رو کارساز است.شما می توانید از فالوور هایتان بخواهید تصویری با محصول شما ارسال کنند و از یک هشتگ خاص برای آن استفاده کنند.یادتان باشد که حتما از روشی مانند جایزه برای تشویق کاربرانتان استفاده کنید.

خرید فالوور اینستاگرام خرید فالوور از کافه فالوور خرید فالوور اینستاگرام