یکی از درخواست‌های همیشگی و بزرگ کاربران از اینستاگرام; عرضه یک نرم‌افزار دسکتاپ با امکان ایجاد پست، استوری و امکاناتی مشابه نسخه تلفن همراه بوده‌است. در طی چندسال گذشته نیز اینستاگرام یک نسخه از نرم افزار خود را برای ویندوز ده عرضه کرد. هرچند این نرم‌افزار بسیار شبیه به نسخه وب اینستاگرام بود. و امکاناتی که کاربران برای این نسخه انتظار داشتند; مانند گذاشتن پست‌، استوری و یا مدیریت صفحه را در خود نداشت. و عملا بیشتر کاربران ترجیح می‌دادند از آن استفاده نکنند یا برای مشاهده اینستاگرام آن را بر روی مرورگر خود باز کنند. تا اینکه یک نرم افزار جداگانه نصب کنند.

با این حال بنظر می‌رسد اینستاگرام قصد دارد امکانات اپلیکیشن موبایل را به مرورگرها بیاورد. و به کاربران اجازه دهد با مرورگر خود نیز بتوانند به مدیریت صفحه خود بپردازند. هرچند در فاز آزمایشی فعلی این قابلیت برای تعداد کمی از کاربران فعال گردیده است. هرچند انتخاب کاربران برای آزمایش این قابلیت جدید به صورت تصادفی بوده; و محدویتی از لحاظ کشور یا تعداد دنبال کننده ندارد. و ممکن است شما نیز این قابلیت را دریافت کرده باشید.

بررسی

برای بررسی وجود این قابلیت کافیست صفحه اینستاگرام را بر روی مرورگر خود باز کنید. و در منوی بالای سمت چپ یک علامت مثبت در کنار آیکون های دایرکت و اعلان می‌باشد مانند تصویر زیر:

اگر این گزینه برای شما فعال شده یکی از کاربران خوش شانسی هستید. که زودتر از بقیه این ویژگی نسخه وب اینستاگرام را دریافت نموده‌اید.

فعلا این ویژگی تنها برای قرار دادن پست بر روی فید کاربرد دارد. و امکان اضافه کردن استوری یا iGTV به آن اضافه نشده است. اما می‌توان امیدوار بود که بعد از سالها قابلیت مدیریت اکانت اینستاگرام از طریق مرورگر و کامپیوتر شخصی دارد به عرضه عمومی نزدیک می‌شود. رابط کاربری این ویژگی جدید بر روی مرورگر به صورت زیر است. و می‌توان انتظار داشت که با اضافه شدن استوری و iGTV امکاناتی کامل مانند نسخه موبایل را شاهد خواهیم بود.

منوی ویرایش تصویر نیز برای نسخه وب اینستاگرام از نو طراحی و اجرا گریدیده. که نشان دهنده اهمیت این قابلیت در بروزرسانی‌های آینده می‌باشد.