تبلیغات فیسبوک

تبلیغات به بخشی جدا نشدنی از تجربه ما از شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های متفاوت تبدیل شده‌اند. بدون استثنا هربار که یوتوب را باز کنید و یک ویدئو تماشا کنید یک تبلغ مشاهده خواهید کرد. حتی زمانی که سایت‌های خبری را نیز برای خواندن اخبار زیر و رو می‌کنید با تبلغات بسیاری مواجه می‌شوید. اما این موضوع در شبکه‌های اجتماعی گاهی آزاردهنده می‌شوند. مخصوصا زمانی که کاربران سعی دارن اوقات آزاد خود را در شبکه‌های اجتماعی بگذرانند و به دنبال کمی آرامش هستند.

موضوع وجود تبلیغات در اینستاگرام چیز جدیدی نیست، سالهاست که تبلیغات در فید و استوری وجود دارند. و ایسنتاگرام براساس موضوعاتی که شما می‌پسندید تبلغاتی را هر از چندگاهی به شما نشان می‌دهد. هرچند برای ما که در ایران هستیم این موضوع فقط زمانی نمود پیدا می‌کند. که از ابزار دور زدن تحریم استفاده کنید. و در باقی موارد احتمال نمایش تبلغ بسیار کم است.

تبلیغات فیسبوک در راه اینستاگرام

اما خب در سری مطالب اخیر اشاره کردیم. که اینستاگرام به دنبال افزایش زمان شپری شده کاربران دراین شبکه اجتماعی می‌باشد. و این نیز سیاستی نیست که تنها اینستاگرام دنال کند بلکه این سیاست شرکت مادر فیسبوک است. چندسال پیش فیسبوک در رقابت با توییتر موفق شد. اینستاگرام را با مبلغ هنگفت 1 میلیارد دلار در سال 2012 خرید و قصد داشت این پلتفرم را با پلتفرم فیسبوک ترکیب کند. هرچند با گذشت زمان این تصمیم برای ترکیب پلتفرمهایی مانند اینستاگرام و وات‌آپ با فیسبوک عملی نشد. و سیاست شرکت برای این منظور تغییر کرد. اما فیسبوک سعی کرد با ترفندهایی مشترکین این پلتفرم‌ها را به سمت فیسبوک نیز بکشاند. فیسبوک درادامه پا را فراتر گذاشت. و به افرادی که حساب های کاربر خود را در این شبکه‌ها به یک دیگر لینک کنند. امکانات بیشتری اعطا کرد.

از جمله این امکانات می‌توان به امکان reply در مسنجر اینستاگرام. تغییر تم چت در اینستاگرام و دسترسی سریع تر به ویژگی‌های در حال تست دانست. اما بنظر می‌رسد جاه طلبی مارک زاکربرگ تمامی ندارد و می‌خواهد. در جدیدترین اقدام خود تبلغ فیسبوک را به اینستاگرام ببرد. تصمیمی که در نگاه اول با بررسی تعداد اعضای دو شبکه اجتماعی عقلانی بنظر نمی‌رسد. اما این غول چند میلیارد دلار قصد دارد. برای کاربرانی که حساب کاربری اینستاگرام خود را به حساب فیسبوکشان لینک کرده اند. در بالای صفحه اپلیکیشن بنری را نمایش دهد که به آنها یادآوری کند به حساب فیسبوک‌شان سر بزنند. تصمیمی که عجیب بنظر می‌رسد اما باید دید واکنش کاربران به این تصمیم چگونه است. و افراد در مقابل این تبلیغ همیشگی که هر لحظه جلوی چشمشان است چه تصمیمی اتخاذ می‌کنند.