7 نکته مهم در تولید محتوا اینستاگرام

امروزه شبکه‌های اجتماعی و بخصوص اینستاگرام رشد چشمگیری در توسعه یک بیزینس و کسب و کار را ایفا می‌کنند؛ یکی از بزرگ‌ترین و محبوب ترین شبکه های اجتماعی، اینستاگرام است. هنگامی که از اینستاگرام برای گسترش تجارت و کسب و کار خود استفاده می‌کنیم، تولید محتوا ارزشمند می‌شود. جذب کاربران بیشتر و سرگرم کردن آن‌ها می‌تواند در رسیدن به این هدف ما مهم باشد.

7 نکته کلیدی و مهم در تولید محتوا اینستاگرام

هرچند استانداردی جهانی و چهارچوبی استاندارد برای تولید محتوای اینستاگرام وجود ندارد، با این وجود، انواع محتواهای گوناگونی وجود دارد که همواره برای مخاطبان اینستاگرامی جذاب است. در ادامه این پست در بلاگ سایت خدمات شبکه های اجتماعی کافه فالوور به 7 نکته کلیدی در تولید محتوا اینستاگرام می‌پردازیم.

تولید محتوا در اینستاگرام

1-مطالبی بگذارید که ارزش اشتراک گذاری بالایی دارند

باید مطالبی را با مخاطبین و کاربران پیج خود به اشتراک بگذاریم که ازنظر دیگران (کاربران و بازدید کنندگان) و دوستانمان ارزش به اشتراک گذاری بالایی داشته باشند. سعی کنید در هنگام درج پست به این موضوع دقت داشته باشید که چرا باید این مطلب را دیگران برای مخاطبین و دوستان خود به اشتراک بگذارند!

اگر بتوانید محتوایی تولید کنید که باعث به اشتراک گذاری مجدد توسط دنبال کنندگان شما بشود، به راحتی توسط دیگران خودتان را معرفی می کنید و افزایش فالوور مناسبی را برای پیج خود به ارمغان می آورید.

اینستاگرام-چینش-تصاویر

2-استفاده از عکس های با کیفیت

هرچند استفاده از عکس‌ها و تصاویری که وجود دارند خیلی کار جالبی در این دوره به نظر نمی‌رسد، اما این بدان معنی نیست که ما به هیچ وجه نباید از آنها استفاده کنیم؛ در مواقعی که مجموعه‌ای از عکس‌هایی مشابه وجود دارد، شما می‌توانید با استفاده از عکس‌ ها و تصاویر موجود و ایجاد یک فیلد متفاوت در حوزه خودتان، به تولید محتوای با کیفیت به سبک خود بپردازید و نوآوری برای مخاطبین خود به ارمغان آورید. نوآوری و متفاوت بودن محتوا دقیقان همان چیزی است که مخاطبین شما از پیج شما می خواهند.

3-بررسی هشتگ های به کار برده شده و رقبای مرتبط با حوزه کاری پیج اینستا خودتان

برای تولید محتوای مجدد، می‌توانید با استفاده از هشتگ های مرتبط با حوزه بیزینس و تجاری تان از حساب‌های اینستاگرام کاربرهای معروف و پیج های برند های دیگر، آن‌هایی که مخاطبانشان مشابه شما است و آنهایی که رقیب مستقیمتان نیستند، استفاده کنید. سعی کنید لیستی از پیج های برندها یا اشخاصی که بهترین مطالب را برای اشتراک گذاری در حوزه شما تولید می‌کنند، تهیه کرده و آنها را فالو کنید تا پست‌های جدیدشان را ببینید و اگر پستی برای شما اهمیت زیادی داشت و قابل الگوگیری بود، آن را با استفاده از آیکونی که زیر پست وجود دارد، ذخیره کرده تا زمانی دیگر با صبر و حوصله و به راحتی به آن دست یابید و بررسی های خود را داشته باشید.

دایرکت مسیج در اینستاگرام

4-با مخاطبان خود ارتباط نزدیک و صمیمی پیدا کنید

هرچه ارتباط بیشتری در این فضا برقرار کنید، شانش موفقیت شما بیشتر است، تلاش داشته باشید با مخاطبان خود ارتباط نزدیک و صمیمی ای برقرار کنید. مسلم و پرواضح است که ارتباط صمیمی با کاربران و مخاطبان پیج شما، وفاداری آن ها را همراه با خود به ارمغان خواهد داشت و قطعا به محبوبیت پیج تان کمک بسزایی خواهد کرد.

اما از طرفی دیگر ارتباط با صفحات هم موضوع و شبیه به خود را هرگز فراموش نکنید. همواره سعی داشته باشید به اجتماع همکاران خود ملحق شوید و با ساخت ارتباط بیشتر با آنها بتوانید هم‎ افزایی بیشتری داشته باشید. هم افزایی که در نهایت به نفع هر سه ضلع این مثلث خواهد بود. شما، همکاران و مخاطبان. دقت داشته باشید که بسیاری از تکنیک ها و ترفند های موضوع کاری خود را میتوانید از اجتماع و گروه های همکاران  خود بدست آوردید. نحوه افزایش فالوور پیج ، نحوه ارتباط و تعامل بیشتر با مخاطبان و بسیاری از تکنیک های موضوع کاری خود را میتوانید با هم افزایی با همکاران تان به آن دست یابید.

جملات انگیزشی ایلان ماسک - جملات طلایی ایلان ماسک

5-از افراد موثر موضوع کاری خودتان نقل قول کنید

در هر زمینه کاری، افراد مشهوری وجود دارند که می‌توانید از نقل قول‌ها و جملات طلایی و کلیدی  آن‌ها به عنوان ایده تولید محتوا در اینستاگرام استفاده کنید. این نوع محتوا اغلب برای مخاطبان جالب است و علاوه بر آن نشان می‌دهد که فعالیت برند شما در راستای ارزش‌هایی است که افراد سرشناس آن حوزه تعریف کرده‌اند و به ایجاد اعتماد کاربران به پست ها و مطالب شما کمک می کند.

نوستالژی در تولید محتوا

6-استفاده از نوستالژی؛ ترفندی که معجزه می کند

نوستالژی ها همیشه طعم شیرینی برای ما و بازدیدکنندگان دارد. سعی کنید گاهی اوقات با محتوای خود مخاطبان را به یک سفر با مقصدی در گذشته مهمان کنید و از این طریق پیوند احساسی عمیق‌تری میان خود و آن‌ها خلق کنید. باور داشته باشید که نوستالژی معجزه می کند.

روز برنامه نویس مبارک - روز کد نویس مبارک - مناسبت های تقویمی

7-از مناسبت ها استفاده کنید

مناسبت‌های مختلف در تقویم فرصت بسیار خوبی را برای شما فراهم می‌کنند تا خلاقیت خود را به کار گرفته و مخاطبانتان را بیشتر درگیر پیج خود کنید. کافی است تا نگاهی به تقویم و مناسبت‌های ملی و جهانی داشته باشید تا کلی ایده بگیرید! شما می توانید با استفاده از تصاویر موجود در اینترنت و کمی شخصی سازی سازی در تصویر و در صورت امکان اضافه کردن لوگو برند و کسب وکار شما به عکس این کار را برای پیج خود انجام دهید.