راه‌ها و ترفندهای اینستاگرامی زیادی برای افزایش مخاطبین و پرستیژ صفحه شما چه به عنوان کسب‌و‌کار چه به عنوان یک فعال اینستاگرامی وجود دارد. دو تا از مهمترین فاکتورها داشتن دنبال کننده بالا و نرخ مشاهده و اینگجیمنت استوری و پست‌های شماست. عواملی که بسیار بر افزایش مخاطبین شما به صورت مستمر تاثیر دارند. برای اولین فاکتور پیشنهاد ما خرید فالوور واقعی از فروشگاه سایت است. اما برای افزایش بازدید و اینگیجمنت باید چه کرد؟

این سوال را در دو بخش استوری و پست بررسی می‌کنیم. و به شما آموزش می‌دهیم با دو ترفند ساده چگونه بازدید و اینگیجمنت خود را افزایش دهید.

افزایش بازدید استوری

بازدید استوری ها همیشه رقمی بین یک سوم تعداد دنبال کنندگان تا 80 درصد تعداد دنبال کنندگان است. اما با یک ترفند ساده شما می‌توانید این رقم را چندین برابر دنبال گنندگان خود کنید.

شاید شنیده باشید که قرار دادن هشتگ در استوری باعث افزایش بازدید می‌شود. و این هشتگ بازدیدکنندگان این موضوع را به صفحه شما می‌آورد. اما گذاشتن هشتگ داخل استوری کمی از زیبایی محتوای استوری می‌کاهد. و کمی حس اسپم شدن استوری را به مخاطب القا می‌کند. برای همین کم‌تر صفحاتی را مشاهده می‌کند که در استوری خود از هشتگ استفاده کنند. اما به شما ترفندهای اینستاگرامی یاد خواهیم داد که هشتگ مورد نظر خود را بدون دیده شدن توسط مخاطبین در استوری قرار دهید.

قدم اول: انتخاب محتوای استوری; ترجیحا عکسی انتخاب کنید که در یک بخش یک رنگ خالص و بدون گرادیانت داشته باشد.

قدم دوم: هشتگ خود را تایپ کنید.

قدم سوم: هستگ را در بخشی که رنگ خالص و یکدست دارد قرار دهید. و آن را مانند نوشته قرار دهید نه به صورت قالب هشتگ با کارد دور آن.

قدم چهارم: با انتخاب هشتگ و انتخاب drawing pen مانند عکس زیر:

قدم پنجم: با دست drawing pen را به روی بخش که هشتگ را قرار داده‌اید بکشید. تا اینستاگرام رنگ آن بخش را تشخیص دهد. و متن شما را همان رنگ کند.

تبریک می‌گوییم شما یک هشتگ را بدون آنکه مخاطب بتواند آن را به صورت بصری ببیند به استوری خود اضافه کردید حالا بازدید کنندگان این هشتگ نیز به بازددیکنندگان استوری شما می‌پیوندند. فقط توجه داشته باشد یک هشتگ مناسب و با توجه به زمینه کاری خود انتخاب کنید.

افزایش اینگیجمنت پست‌ها

الگوریتم اینستاگرام بسیار فعالیت محور است. یعنی شما تا فعالیتی نداشته باشید بهترین پست‌ها و محتوا را نیز که قرار دهید. بازهم بازدید و اینگیجمنت آنچانی دریافت نخواهید کرد. می‌توان با حدس بسیار خوبی گفت که سرنوشت پست شما فقط نیم ساعت بعد از ارسال مشخص می‌شود. یا اینستاگرام با لایک‌هایی که شما دریافت کرده اید. و بازخوردهای خوب آن را به تعداد بیشتری مخاطب نمایش می‌دهد. یا با لایک‌های کم شما پست شما سرنوشتی جذابی در انتظارش نیست و بازیدید کمی دریافت می‌کند. اما راه حل چیست؟

یک راه و ترفندهای اینستاگرامی بسیار ساده اما تاثیر گذار که اکثر اینفلوئنسرها نیز از آن استفاده می‌کنند. فعالیت نیم ساعته است. حالا این فعالیت نیم ساعته چیست؟

یک اینفلوئنسر 15 دقیقه قبل و 15 دقیقه بعد از ارسال محتوای خود سعی بر افزایش فعالیت خود می‌کند. برای این منظور از 15 دقیقه قبل وارد هشتگی می‌شود. که قرار است محوریت محتوا بر آن باشد می‌شود و تعداد زیادی پست را لایک می‌کند. و وارد صفحات با آن موضوع شده و تعداد حداقل 15 پست از هر صفحه را نیز لایک می‌کند.

سپس پست خود را ارسال کرده و دوباره وارد فید می‌شود. این بار سعی می‌کند پست‌های دنبال کنندگان خود را لایک کرده. و توجه آن ها را به پست جدیدیش معطوف کند. با این کار تعداد زیادی از دنبال کنندگان و افرادی که در آن زمینه فعالیت می‌کنند به صفحه اینفلوئنسر سرازیر می‌شوند. . بازدید و اینگجمنت افزایش قابل توجهی می‌یابد.