Instagram-tricks

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی فعلی است. و با هر بروزرسانی امکانات زیادی دریافت می‌کند برای همین ترفندهای اینستاگرام بسیار زیاد هستند. امکاناتی که بعضا بسیار کوچک هستند به گونه‌ای که کاربر در نگاه اول آن را مشاهده نخواهد کرد. و یا این امکانات در بخشی از تنظیمات اضافه می‌گردند. که ممکن است کاربر مدتهای زیادی به آن بخش سر نزند و آن را نبیند. در این مطلب قصد داریم تعدادی از ویژگی‌های اینستاگرام را معرفی کنیم. که ممکن است برای شما بسیار پرکاربرد بوده اما از وجود آنها بی خبر باشید. با کافه فالوور همراه باشید تا این ویژگی‌ها و نحو استفاده از آنها آشنا شوید. بعضی از این ویژگی‌ها سالهاست که در اینستاگرام وجود دارند اما کاربران عادی از وجود آنها بی اطلاعند.

بهینه‌سازی مصرف داده

اصولا در همه کشورها و در اکثریت اوپراتورهای تلفن همراه قیمت حجم بسته‌های اینترنت نسبت به سرویس‌های خانگی بالاتر است. و از طرف دیگر حجم بسته‌های اینترنت موبایل نیز بسیار کمتر است. در نتیجه بسیاری از کاربران سعی می‌کنند. زمانی که ار اینترنت همراه استفاده می‌کنند فایل‌های حجیم را دانلود نکنند. و یا از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، تیک‌تاک و ردیت به علت محتوای تصویری و ویدئویی زیاد استفاده نکنند. هرچند این مورد در سالهای گذشته کمتر شده و کاربران در هر حالتی و در هر زمانی میخواهند آنلاین باشند.

یکی از راه حل‌های کاهش مصرف داده در اینستاگرام استفاده از ویژگی بهینه سازی مصرف داده یا Data Saver می‌باشد. این ویژگی مصرف داده شما را کاهش داده و ویدئوهای اینستاگرام را پیش از بازکردن توسط شما لود نمی‌کند. حتی به شما این قابلیت را می‌دهد که انتخاب کنید تصاویر با وضوح(رزولوشن) بالا بارگذاری شوند. و یا فقط زمانی که به وای فای دسترسی دارید بارگذاری شوند.

برای استفاده از این قابلیت مانند مراحل زیر باید عمل کنید:

مرحله اول: منوی setting یا تنظیمات را باز کنید:

data saver

مرحله دوم: وارد بخش حساب کاربری با Accounts شوید:

data saver

مرحله سوم: وارد بخش Cellular Data Setting شوید و Data Saver را روشن نمایید.

data saver

ترفندهای اینستاگرام، مشاهده نام‌های گذشته‌ی یک اکانت

بعضی اوقات پیش می‌آید که نام دو پیج مشابه یکدیگر است. و یا تفاوت اندکی دارد این امر در مورد کسب‌و‌کارها بسیار پیش می‌آید. و به عنوان مشتری می‌خواهید بدانید که تاریخچه این پیج و حساب کاربری مربوط به چه زمانی است. آیا نام این پیج تغییر کرده؟ یا یک صفحه تقلبی برای گرفتن دنبال کننده نام خود را مانند یک صفحه معتبر کرده است؟ راه حل این مشکل آسان است. کافی است مراحل تصویری زیر را دنبال کنید:

مرحله اول: نام صفحه مورد نظر را جستجو کنید. و وارد صفحه مورد نظر شوید و بالای صفحه علامت سه نقطه را انتخاب کنید:

مرحله دوم: در این مرحله با تصویری مانند زیر روبرو می‌شوید گزینه about this accountرا انتخاب کنید:

about a page

مرحله سوم: با انتخاب about this account وارد بخشی می‌شوید. که اطلاعاتی نظیر تاریخچه تاسیس صفحه و نام‌های گذشته را به شما نشان می‌دهد:

about a page

ترفندهای اینستاگرام، روشن کردن اعلان برای افراد و صفحات:

گاهی پیش می‌آید. که می‌خواهیم از یک خبر، قرعه کشی، معرفی یک محصول و یا حتی پست‌ها و استوری های جدید کسب‌و‌کارها و افراد مطلع شویم; و برای این منظور اینستاگرام نیز مانند دیگر شبکه‌های اجتماعی قابلیتی دارد. که به شما اجازه می‌دهد اعلان و یا Notification افراد یا صفحات را روشن کنید. برای این منظور می‌توانید طبق مراحل زیر پیش بروید:

مرحله اول: صفحه مورد نظر خود را جستجو کرد و واردش شوید. سپس در بالای صفحه سمت راست علامت زنگ را لمس نمایید.

enable notification

مرحله دوم: با منویی مانند عکس زیر مواجه می‌شوید. که در اینجا می‌توانید اعلان هر بخش از محتوای پیجی را که نیاز دارید فعال نمایید:

enable notification