ویژگی جدید اینستاگرام ریلز

اینستاگرام برای رقابت با اپلیکیشن تیک تاک، از قابلیت ترکیب ویدیو و موزیک خود به نام «Reels» رونمایی کرد. به کمک این قابلیت که شباهت زیادی به اپلیکیشن تیک تاک دارد، می توان ویدیو کلیپ های 15 ثانیه ای را تولید، موزیک یا موسیقی مورد نظر را به آن اضافه کرده و در قالب استوری به اشتراک گذاشت. در ادامه این مقاله در بلاگ کافه فالوور همراه ما باشید.

Insta Reels

اینستاگرام Reels چیست؟  قابلیت های ویژگی Reels در اینستاگرام

شاید برای شما هم سوال شده باشد که “معنی reels در اینستاگرام چیست”؛ در امکان جدیدی که اینستاگرام به برنامه خود اضافه کرده است یعنی Reels ، تقریباً مشابه آنچه در اپلیکیشن تیک تاک مشاهده می شود، کاربران به کمک قابلیت Reels می توانند فیلم و ویدئو های خود را با اضافه کردن افکت های واقعیت افزوده، موزیک و دستکاری سرعت ویدئو ویرایش کرده و محتواهای خلاقانه ای تولید کنند. علاوه بر این امکان ریمیکس کردن ویدیوهای کاربران دیگر نیز در این امکان جدید اینستاگرام وجود دارد.

اینستاگرام به تازگی برای کاربرانی که می‌خواهند از Reels برای افزایش فالوور استفاده کنند، صفحه اکسپلور را دستخوش تغییراتی کرده و در بالای صفحه مکانی را به این قابلیت اختصاص داده که به کاربران اجازه اسکرول افقی را همانند For You Page در برنامه تیک تاک می‌دهد.

Instagram Reels

چگونه ویدئو های Reels را می شود ساخت؟

ویدیوهای تولید شده در Reels را می‌توان یکجا یا در قالب چند سری کلیپ ضبط کرد و به اشتراک گذاشت و یا ویدیوهای موجود در گالری را آپلود کرد. امکانات و ابزارهایی که دوربین برای درست کردن Reel در اختیار شما قرار می‌دهد تا حدودی شبیه تیک تاک بوده و می‌توان کارهایی نظیر دستکاری و تنظیم سرعت، اضافه کردن افکت، گذاشتن تایمر و اضافه کردن صدا را در آن تجربه داشت.

کاربران اینستاگرام پس از انتخاب موزیک دلخواه خود در حالت Reels می توانند ویدیوی خود را ضبط کرده و یا چندین ویدیو کلیپ را به اشتراک بگذارند. پس از ویرایش ویدیو و اضافه کردن کپشن ها و افکت ترانزیشن، می توان آن را در قالب استوری، با دوستان نزدیک و یا به شکل عمومی به اشتراک گذاشت.

قابلیت Reels اینستاگرام در ابتدا اضافه شدن به اینستاگرام از برخی قابلیت‌ها بی بهره خواهد بود. برای مثال فعلاً نمی‌توان مثل تیک تاک ویدیوهای «دوئت» ایجاد کرد که یکی از قابلیت‌های محبوب این اپ به شمار می‌رود. علاوه بر این امکان آپلود مستقیم آهنگ در این ویژگی و ساخت کلیپ فعلا وجود ندارد.

Reels-instagram

نحوه ایجاد یک کلیپ و فیلم با Reels اینستاگرام

Instagram Reels یک حالت جدید در منوی دوربین استوری اینستاگرام است که بین حالت پیش فرض عادی و حالت Create در منوی پایین در کنار “Story” قرار گرفته است.

برای دسترسی به حالت Reels ، کافیست دوربین استوری  را باز کرده و نماد Reels را پیدا کنید. حال در  این صفحه می توانید با ضربه زدن روی نماد موسیقی ، آهنگ خود را انتخاب کنید و به ویدئو خود اضافه کنید.

ویژگی های حالت Reels اینستا

  • افکت های مختلف: مانند قبل، می‌توانید از قسمت گالری افکت‌ها از افکت مورد علاقه‌تان برای جذاب شدن Reels استفاده کنید.
  • تایمر و Countdown برای شروع ضبط: می‌تواند تایمر را برای ضبط ویدیو‍ خود تنظیم کنید تا دیگر دردسرهای دستی تنظیم کردن شروع ضبط را نداشته باشید.
  • ویژگی Align: می‌توانید هنگام ضبط ویدئو را استاپ کنید و وبا تغییر لوکیشن یا کادر صحنه جدید را ضبط کنید.
  • امکان تغییر سرعت بخش هایی از ویدئو: با استفاده از این قابلیت می‌توانید ویدیوهای اسلوموشن بسازید یا سرعت بخش‌هایی از ویدیو و صدایی که روی ویدیو گذاشتید را کم و زیاد کنید.