همیشه زمانی که اکسپلورر را باز می‌کنیم غیر ممکن است. که با محتوای روبرو نشویم که مورد پسند ما نیست. درست است که اکسپلورر براسای پست‌های که ما پسندیده‌ایم. محتوا را برای ما شخصی سازی می‌کند و آن را به ما نمایش می‌دهد. اما بازهم همیشه یهترین الگوریتم‌ها نیز ایرادات خود را دارند. و می‌توانند به صورت اشتباه محتوایی را به شما نشان دهند. این مورد برای یک شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام اهمیتی بالقوه دارد. سرمایه یک شبکه اجتماعی کاربران آن هستند. و بدون کاربران یا از دست رفتن کاربران فعلی و جذب نکردن مخاطب یک شبکه اجتماعی می‌میرد. درست مثل یک جاندار یا گیاه که مواد مغذی را برای ادامه حیات دریافت نکند.

بنظر می‌رسد اینستاگرام برای حل مشکل محتواهایی که از نظری تعدادی از کاربران مناسب نیستند. راهی اندیشبده است، این راه قرار است یک فیلتر اضافی باشد برای پنهان سازی محتوایی که خشونت بالایی دارند. یا محتوایی که از لحاظ افراد می‌تواند مستحجن باشد. این تصمیم مشترک میان اینستاگرام و فیسبوک به اضافه شدن یک آپشن به تنظیمات منجر شده که به کاربر اجازه می‌دهد. میزان این فیلتر را تغییر دهد، آن را خاموش کند یا در بشترین حالت خود قرار دهد. هرچند بسیاری از افراد مانند خودم منتقد سانسور محتوا به هر شکلی می‌باشیم. اما وجود یک فیلتر قابل تنظیم می‌تواند برای بسیاری از افراد مناسب و کاربردی باشد.

سخت گیری بیشتر برای نوجوانان در اکسپلورر

در ادامه اضافه شدن این قابلیت به اینستاگرام یک قابلیت مشابه دیگر نیز برای اکسپلورر در راه است. که این فیلتر را به صورت اتوماتیک برای افراد زیر 18 سال روشن می‌کند. و اجازه تغییر این فیلتر را به این افراد نمی‌دهد تصمیمی که بسیار برای والدین خوشایند می‌باشد. اما احتمالا باعث خواهد شد. نوجوانان دست به تغییر تاریخ تولد در حساب کاربری یا ایجاد یک حساب کاربری جدید نمایند. اما سوال اینجاست که آیا این ویژگی‌ها در ادامه به سود کاربران هستند یا به ضررشان. تجربه ثابت کرده که شبکه‌های اجتماعی زمانیکه ویژگی‌های سانسور را به پلتفرم خود اضافه می‌کنند. از این قدرت به خوبی استفاده نمی‌کنند. نمونه‌‍‌ این اتفا را در 2014 برای انتخابات آمریکا در فیسبوک شاهد بودیم یا سال گذشته در توییتر. اما باید امیدوار بود که این ویژگی‌ها در حد اهداف خیرخواهانه شرکت‌ها باقی بمانند. و وارد دیگر جنبه‌های محتوای تولیدی در این شبکه‌های اجتماعی نشوند.

اگر کنجکاو هیتید که چگونه این تنظیم را فعال کنید می‌توانید دستور العمل زیر را دنبال نمایید:

فیلترهای مشاهده محتوا اکسپلورر

قدم اول: وارد تنظیمات یا setting شوید.

قدم دوم: بخش حساب کاربری یا account را انتخاب کنید.

قدم سوم: به بخش sensitive content بروید و فیلتر خود را براساس نیاز خود تنظیم کنید.

توجه داشته باشید که این تنظیمات فعلا برای تمامی کاربران فعال نشده. و ممکن است در ادامه به این تنظیم دسترسی پیدا کیند.