در هفته‌های گذشته اینستاگرام شاهد تغییرات بسیار گسترده‌ای در زمینه قابلیت‌های جدید و محدودیت‌های جدید برای کاربران زیر 16 سال بود. حال بنظر می‌رسد. اینستاگرام قصد دارد زمینه محدودیت‌های خود را افزایش دهد. و به سویی حرکت کند که از نظر خودشان برای کاربران امن تر است. تصمیماتی مانند محدودیت نمایش بعضی از پست‌ها که در مطلب قبل آن را بررسی کردیم. و بنظر می‌رسد این قابلیت برعکس هدفی که برای آن طراحی شده باعث می‌شود. پست‌های کاربران عادی از دید بینندگان و دیگر کاربران مخفی شود یا میزان بازید کاهش یابد.

ویژگی‌های این طرح محدودیت کاربران زیر 16 سال چیست

اما در جدیدترین اقدام اینستاگرام تصمیم گرفته. که حساب کاربران جدیدی که سن آن ها زیر 16 سال باشد را به حالت خصوصی درآورد. اینستاگرام می‌گوید این امر برای حفاظت از کودکان و نوجوانان است. هرچند این تصمیم به اینجا محدود نمی‌شود. همانطور که شاید بدانید اینستاگرام به افراد زیر 13 سال اجازه ساخت حساب نمی‌دهد. و همچنان نیز این قانون پابرجاست. اما قرار است اینستاگرام با الگوریتم جدید خود براساس کامنت افراد در صفحه نوجوانان و کامنت‌های آن ها سن آنها را حدس بزند. و حساب کاربران زیر 13 سال را مسدود نماید. این امر نگرانی هایی را نیز برانگیخته و آن جستجوی اینستاگرام در تمامی اطلاعات کاربران است.

کاربران زیر 16 سال

محدودیت بزرگسالان

هرچند اینستاگرام اعلام کرده. این قابلیت جدید به نوجوانان زیر 16 سالی که قبلا حساب کاربری ساخته اند فقط پیشنهاد خواهد شد. به این معنی که برای این افاد پیامی ارسال می‌شود که از ویژگی‌]ای مثبت اکانت خصوصی می‌گوید. و این افراد می‌توانند تصمیم بگیرند که از این قالیت استفاده کنند یا نه. هرچند این ویژگی جنبه های دیگری نیز دارد. جنبه دیگر آن عدم امکان ارسال پیام خصوصی توسط بزرگسالانی است ک هاین افراد زیر 16 سال را دنبال نکرده اند. و آن ها نیز این بزرگسالان را دنبال نکرده اند. این قابلیت قرار است جلوی آزارهای احتمال بزرگسالان نسبت به نوجوانان را بگیرد. و حتی این الگوریتم جدید پا را از این نیز فراتر گذاشته.

بزرگسالانی که رفتارهای شبه برانگیز دارند را از پیدا کردن و فالو کردن نوجوانان باز می‌دارد. این قابلیت مانند این است که این افراد توسط نوجوانان بلاک شده باشند. و به هیچ عنوان این افراد نمی‌توانند نحساب کاربری نوجوانان را مشاهده کنند.

در ادامه اینستاگرام اعلام کرده. افراد زیر 16 سال هیچ تبلیغی در اینستاگرام مشاهده نخواهند کرد. و هیچ شرکتی به اطلاعات افراد زیر 16 سال دسترسی نخواهد داشت که بنظر تصمیم بسیار خوبی می‌آید.