اگر کسب‌وکار آنلاینی دارید یا کسب‌و‌کار شما در زمینه فروش آنلاین نیز فعالیت می‌کنید. می‌دانید که مقر اصلی شما در فضای آنلاین وبسایت شماست. و تمامی مشتریان احتمالی حتی برای اطمینان هم که شده به آن سر می‌زنند. اما شبکه‌های اجتماعی مانند یک ویترین هستند که خدمات و محصولات شما را به مشتریان احتمالی نمایش می‌دهند. این ویترین از آن جایی با یک سایت تفاوت دارد که نظرات مشتریان و بازخورد کاربران نیز برای مشتریان بالقوه شما ملموس است. این امر در فضایی مانند وب‌سایت با کنترل همه جانبه یک شرکت کمی یک طرفه تر است. اما شبکه‌های اجتماعی به هر شخصی یک تریبون یک شکل می‌دهند. تا با آن علایق و حتی انتقادات خود را بیان کند.

در همین زمینه می‌بیند. که صفحات برند های متفاوت را که بررسی کنید با کامنت‌های مثبت و منفی زیادی مواجه خواهید شد. حتی می‌توانید تجربه دیگر کاربران را نیز با جستجوی بیشتر پیدا کنید. این امر لزوم توجه زیاد به شبکه‌های اجتماعی را برای برندهای کوچک و بزرگ نمایان می‌کند هرچند آسیبی که یک برند نو پا و کوچک می‌تواند. از تصویر بد و انتقادات بخورد بسیار بیشتر از یک برند بزرگ است. پس در ادامه با ما همراه باشید تا چند نکته و ترفند برای حفظ ظاهر برند خود را یاد بگیرید.

ترفند اول: پین کردن کامنت‌های مثبت برای وجه کسب‌وکار

کسب‌وکار شما به هر اندازه ای باشد در زیر پست‌های خود تعدادی کامنت دریافت می‌کنید. که یا درمورد قیمت است یا نیز سوال هایی است ک هدر مورد خدمات و محصولات شماست. توصیه ما برای این کامنت‌ها این است که آن ها را با دقت و حوصله جواب دهید. اما در کنار این نوع کامنت‌ها تعدادی کامنت هم دریافت خواهید کرد که یا تشکر از سرویس دهی خوب کسب‌و‌کار شماست. یا نیز انتقاداتی است که ممکن است صحیح یا غلط باشد. در مواجه با این کامنت‌ها باید با کمال احترام و ادب پاسخ خودتان را بنویسید. و سعی نکنید از امکاناتی مانند پاک کردن کامنت‌های انتقادی استفاده کنید. زیرا این کار در ادامه باعث تخریب وجهه برند شما می‌گردد اما در عوض سعی کنید. کامنت‌هایی مثبت را pin کنید. برای این کار نیز تنها لازم است روی کامنت مورد نظر یک تاچ طولانی داشته باشید. تا گزینه‌هایی مانند تصویر زیر نمایان شود.

کسب‌وکار

ترفند دو: مانند یک کاربر عادی رفتار کنید نه یک شرکت

یکی از اصلی ترین اصول فعالیت در شبکه‌های اجتماعی بعنوان یک برند رفتار شماست. اکثریت کسب‌وکار ها سعی می‌کنند به صورت ماشینی با مخاطبان خود رفتار کنند. اما این همان نقطه ای است که باعث می‌شود مشتریان خود را از دست دهید. یک برند باید بتواند مشتریان و مخاطبان خود را وادار به واکنش کند. برای این امر نیاز است تا مانند یک همراه و دوست با مخاطبان خود رفتار کند. جواب کامنت‌ها را بدهد سوالات را پاسخ دهد و سعی کند حداقل روزی 30 دقیقه پست‌های متفاوت مخاطبانش را بررسی کرده. آنها را لایک کند و interaction بوجود آورد این امر باعث می‌شود. که مشتریان قبلی شما به برند شما وفادار بمانند. و مشاهده رفتار شما با دیگران نیز باعث جذب مشتریان جدید می‌شود. پس یکی از مهمترین اصل ها این است که اگر تصمیم می‌گیرید. بعنوان یک برند وارد شبکه‌های اجتماعی شوید. باید حداقل روزی یک تا دو ساعت به interaction و تعامل با مخاطبانتان بگذرید. وگرنه نتیجه زیادی از شبکه‌های اجتماعی نخواهید گرفت.