با استقبال کاربران از بازار NFT، بنظر می‌رسد اینستاگرام نیز تصمیم گرفته این قابلیت را به اپلیکیشن خود اضافه کند. تا هنرمندان بتونند از طریق ایسنتاگرام نیز درآمدزایی کنند. اقدامات جدید اینستاگرام که در مقاله‌های قبلی نیز توضیح دادیم، مانند حذف لایک یا تغییر در الگوریتم نمایش محتوا به کاربران; بیشتر سعی دارد کاربران را به تعامل بیشتر با این نرم‌افزار وادار کند. اما این ویژگی‌ها به همین بخش ختم نمی‌شود و قرار است شاهد فن کلاب و NFT هم باشیم.

اینستاگرام قصد دارد ویژگی جدیدی به بخش استوری خود اضافه نماید. این ویژگی که فن کلاب(Fan Club) نامیده می‌شود، بسیار شبیه به یک بخش هواداریست. و به کاربران اجازه می‌دهد مخاطبین خود را به چند دسته تقسیم نمایند. و به هر بخش، محتوای متفاوتی را نشان دهند.

فن کلاب

فن کلاب چیست؟

فن کلاب کاربردی شبیه به Close Friend دارد. و محتوایی که در این بخش به دنبال کنندگان شما نشان داده می‌شود. در دسترس دیگر کاربران نیست و به منتشرکننده محتوا اجازه می‌دهد. که برای ورود به این بخش یک حق عضویت تعیین کند این حق عضویت می‌تواند. به دو صورت پرداخت توسط دنبال کننده یا خرید آثار به صورت NFT باشد. هرچند هوز این قابلیت به صورت عمومی برای تست عرضه نشده. و فعلا فقط تعدادی محدودی از کاربران به آن دسترسی دارند.

این قابلیت می‌تواند آغازی باشد برای ایجاد محتوای خریدنی، محتوایی که کاربر برای آن باید هزینه بپردازد. و شاید باعث شود شاهد تبلیغات بیشتر در محتوهای عادی و رایگان افراد مشهور و اینفلوئنسرها باشیم. این قابلیت به کسب و کارها نیز کمک خواهد نمود. تا نوع جدیدی از درآمد را به اهداف سالیانه خود اضافه کنند. همچنین افراد متخصص نیز سعی خواهند کرد از محتوای تخصصی خود درآمد کسب کنند و محتوای تخصصی‌تری تولید نمایند.

فن کلاب

در آخر این قابلیت شاید یکی از بهترین بروزرسانی‌هایی باشد که اینستاگرام از اول عرضه خود ارائه نموده. و باعث خواهد شد تا کیفیت محتوای موجود به شدت افزایش یابد.