رتبه ریلز

در مطلب قبلی سایت ریلز Reels را به شما معرفی کردیم. قابلیتی که اینستاگرام برای رقابت با اپلیکیشن‌هایی نظیر تیک تاک معرفی نمود. در این مطلب قصد داریم به نحوه نمایش ریلزهای شما در فید دیگر کاربران و چگونگی بهبود جایگاه ریلزهای شما در الگوریتم فعلی اینستاگرام توضیح دهیم.

Reels یک ویدئو 15 ثانیه‌ای همراه با موزیک و افکت‌های متنوع اینستاگرام است. که شما بعنوان کاربر می‌توانید آن را با دنبال کنندگان / فالوورهای خود به اشتراک بگذارید. در این میان اگر صفحه شما به صورت عمومی یا پابلیک باشد. ریلز‌های شما برای افرادی که شما را نیز دنبال نکرده باشند نمایش داده خواهد شد. برای همین مهم است که شما بتوانید ریلز‌هایی تولید کنید که توسط الگوریتم اینستاگرام ارزشمند تشخیص داده شوند. و به جامعه بزرگتری دست می‌یابند.

ریلزها چگونه رتبه بندی می‌شوند؟

ریلز برای سرگرمی ساخته شده است. و اکثریت ریلزهایی که شما در بخش Reels مشاهده می‌کنید محتوایی است که مشخصا تولید کننده آن را دنبال نکرده‌اید. برای همین نحوه نمایش آن‎‌ها به کاربر بسیار به نحوه نمایش پست‌های اکسپلورر شبیه است. برای همین، اینستاگرام در اولین قدم ریلزهایی را برای شما انتخاب می‌کند. که الگوریتم تشخیص می‌دهد. از منابع مورد علاقه شماست، سپس آن‌ را بر اساس اینکه چقدر برای شما جذاب خواهد بود; دسته بندی خواهد کرد.

چون ریلزها برای سرگرمی شما ساخته می‌شوند. بعد از هر ریلز از شما می‌پرسیم که آیا آن Reels برای شما جذاب بوده است یا نه. با جواب دادن به این سوال به الگوریتم کمک خواهید نمود. تا در دفعات بعدی ریلزهای مناسب‌تری برای شما انتخاب کند و به شما نمایش دهد. در این بخش تمرکز الگوریتم بر تولید کنندگان محتوایی است که دنبال کننده‌های کمتری دارند. و این پیج‌ها شانس بیشتری برای نمایش محتوای ریلز خود در بخش ریلز توسط الگوریتم خواهند یافت. در قدم بعدی معیار این است که آیا مخاطب یک ریلز را کامل مشاهده می‌کند؟ آن را لایک می‌کند؟ آیا کامنت می‌دهد؟ و در مرحله آخر آیا یک ریلز باعث می‌شود. تا که شما به صفحه audio (قدم اول ساخت ریلز) بروید و یک ریلز بسازید؟

معیارهای نمایش ریلز

بخش ریلز شما نیز براساس معیارهای زیر برای شما شخصی سازی می‌شود:

  • فعالیت شما: شما چه ریلزهایی را لایک کرده‌اید محتوای آنها چیست و چه ریلزهایی شبیه به محتوای مورد علاقه شماست.
  • تاریخچه اینترکشن و برخورد شما با تولید کننده ریلز; مانند اکسپلورر صفحاتی که قبلا شما با آنها برخورد داشته اید شانس بالاتری برای نمایش محتوای reels خود خواهند داشت.
  • اطلاعات ریلز: موسیقی، فضای مورد استفاده قرار گرفته در Reels، محتوای ریلز (براساس آنالیز پیکسل‌های ویدئو)
  • اطلاعات مربوط به تولید کننده محتوا; الگوریتم ریلز به تمام افراد با سبک‌های متفاوت کمک خواهد کرد. تا با توجه به سبکشان به مخاطبان احتمالی معرفی شوند.

باید توجه داشته باشید; که در این بخش الگوریتم خارج از موارد ذکر شده موارد دیگری را نیز در نظر می‌گیرد. از دیگر موارد مورد نظر را می‌توان; وضوح و کیفیت Reels شما و وجود واتر مارک، وجود اطلاعت صحیح یا غیر صحیح; و در آخر به اطلاعات سیاسی اشاره کرد.

این الگوریتم بعد از اضافه شدن Fact Check قابلیت آن را دارد. تا که اطلاعاتی را که شما در Reels یا حتی پست‌های خود قرار داده اید را بررسی کند. و اگر خلاف واقعیت مورد تایید اینستاگرام باشد آن را به افراد کمتری نشان دهد.