الگوریتم اینستاگرام
الگوریتم اینستاگرام با توجه به کیفیت یک محتوا و زمانی که یک کاربر صرف بازخورد دادن به آن می‌نماید گست‌ها را رتبه بندی می‌کند.

این هفته مدیرعامل اینستاگرام در پاسخ به سوالات مختلف کاربران اینستاگرام; درمورد الگوریتم رنک بندی مطالب و تبلیغات اینستاگرام دست به انتشار پستی با محوریت توضیح الگوریتم رنک بندی محتوا در اینستاگرام زد. در این مقاله به شیوه کار این الگوریتم خواهیم پرداخت. که به شما کمک خواهد کرد; محتوای بهتری در اینستاگرام به اشتراک بگذارید و بتوانید محتوای خود را بنا بر شیوه کار الگوریتم بهبود بخشید. بنابر مقاله نوشته شده رنک بندی هر بخش از مطالب بر عهده یک الگوریتم متفاوت است; این گونه نیست که از یک الگوریتم ثابت برای این عمل استفاده شود.

معیارهای رتبه‌بندی الگوریتم اینستاگرام

در بخش فید اصلی یا تایم‌لاین موارد زیر در رتبه بندی یک محتوا برای الگوریتم اینستاگرام مهم است:

  • اطلاعات مربوط به پست; این شامل محبویت یک پست، تعداد لایک‌های آن پست، چه زمانی ارسال شده. از کجا ارسال شده و دیگر اطلاعات عمومی مربوط به پست.
  • اطلاعات درمورد تولید کننده محتوا; این بخش شامل مقدار engagementی می‌شود. که تولید کننده محتوا در چند هفته اخیر دریافت نموده است.
  • فعالیت کاربر(بیننده پست); این مقدار بر اساس تعداد لایک‌ها، کامنت‌ها و محتوایی تعیین می‌شود که یک کاربر مشاهده نموده است.
  • سابقه اینترکشن کاربر با تولید کننده محتوا; زمانی که یک کاربر پست‌های زیادی از شما را لایک کرده باشد. یا شما نیز پست‌های او را لایک نموده باشید. و یا برای هم کامنت گذاشته باشید; احتمال دیدن پست‌های شما توسط آن کاربر چند برابر می‌شود.

یکی از جدیدترین ویژگی‌هایی که به این الگوریتم اضافه شده; زمانی است که یک کاربر برای مشاهده یک پست صرف می‌کند. هرچه این زمان بیشتر باشد آن پست رنک بالاتر و بهتری خواهد گرفت. در مرحله بعدی الگوریتم واکنش شما را نسبت به پست ارزیابیی می‌کند; اینکه شما پس از زمانی که برای یک پست گذاشته‌اید آیا آن را لایک می‌کنید. کامنت می‌گذارید. یا بر نام پروفایل پست کننده کلیک خواهید کرد و پروفایل آن را برررسی می‌کنید. هر کدام از این رفتارهای شما. باعث بهبود رنک یک محتوا برای نشان دادن به دیگران و پیشنهاد محتوای جدید به شما می‌گردد.

در اینجا البته یک استثنا وجود دارد. انجام تمامی این کارها توسط شما باعث نمی‌شود. که چندین پست از یک صفحه را به صورت یک صف مشاهده کنید. این می‌تواند گواه این نکته باشد که تولید کنندگان محتوا نیز باید محتوای خود را با فاصله زمانی معین در صفحات خود قرار دهند; که بازخورد بیشتری دریافت نمایند.

الگوریتم اینستاگرام و نمایش پست در اکسپلورر

الگوریتم نمایش پست‌های متفاوت در اکسپلورر هم کم و بیش مانند الگوریتم نمایش پست در فید کاربر می‌باشد. با این تفاوت که در اینجا پست‌هایی نمایش داده می‌شوند که مربوط به پیج‌هایی است که کاربر فالو (دنبال) نکرده است اما این پست‌ها مشابه پست‌هایی هستند که کاربر آن‌ها را لایک کرده یا کامنت گذاشته یا حتی ذخیره نموده است، آقای Mosseri در این باره می‌گوید:

فرض کنید که اخیرا عکس‌هایی مربوط به یک موضوع خاص را لایک نموده‌اید. و اکانت‌هایی مرتبط با آن موضوع را دنبال نموده‌اید; دفعه دیگر که اینستاگرام خود را باز کنید. در اکسپلورر خود با محتوای مشابه با موضع مورد علاقه خود رو برو می‌شوید; که مربوط به پیج‌هایی با موضوع مرتبط است.

در این مرحله دوباره الگوریتم اینستاگرام پست‌های اکسپلورر شما را بر اساس معیار‌هایی مانند; معیارهای رتبه بندی پست در فید شما رتبه بندی نموده و به شما نمایش می‌دهد.