شبکه‌های اجتماعی با گسترش تعداد مخاطبان به محیط‌های امن تری تبدیل نمی‌گردند بلکه به نا امنی آن‌ها افزوده می‌گردد. اما ناامنی فقط به معنی درز اطلاعات هک شدن یا حتی کلاه برداری نیست. گاهی اوقات دریافت پیام از اشخاصی که نمی‌شناسیم یا حتی اسپم‌هایی که به صورت گروهی برایمان ارسال می‌شود. نیز مصداق ناامنی است. اما در شبکه‌ای مانند اینستاگرام اکثر این ناامنی ها و آزار ها را می‌شود. در دسته اسپم شدن توسط دایرکت و یا کامنت و منشن شدن و تگ شدن دانست.

ما دوتای اولی تنها متوجه خودمان است اما سومین آزار و تگ شدن ما در عکس‌هایی که ارتباطی به ما ندارد چندان خوشایند نیست. و این عکس‌ها در حساب کاربری ما قایبل مشاهده هستند. برای رفع این موضوع دو راهکار و حود دارد که در ادامه آن دو را به شما آموزش خواهیم داد. راهکار اول عکس‌های اسپم را پاک می‌کند. و در آینده نیز می‌توانید از آن برای پاک کردن تگ‌ها استفاده کنید. اما راهکار دوم دیگر نمی‌گذارد کسی بدون اجازه شما، اقدام به تگ کردنتان کند.

ترفند اول برای حذف تگ شده:

برای این منظور لازم است به حساب کاربری خود بروید. و بخش tag شده را انتخاب کنید در انیجا تصاویری را مشاهده می‌کنید که در آن ها تگ شده اید. در این بخش می‌توانید عکس ها را یکی یکی پاک کنید یا آن ها را باهم پاک کنید. برای این منظور اگر قصد دارید یکی یکی آن ها را پاک کنید. هر عکس را جداگانه باز کرده از بالای عکس منویی که با سه نقطه نمایش داده می‌شود را انتخاب کنید. و سپس remove tag را بزنید. اما اگر قصد دارید تمامی عکس ها یا تعدادی را پاک کنید. یک مرحله به عقب باز گردید و دستتان را روی یکی از عکس ها نگه دارید منویی شبیه به عکس زیر برای شما نمایش داده می‌شود.

تگ شده

در این بخش دو گزینه دارید hide و remove همانطور که از اسم آنها نیز مشخص است گزینه hide تنها تصویر را از پروفایل شما پاک خواهد کرد. اما هنوز اسم شما بر روی تصویر نمایش داد خواهد شد. اما گزینه remove اسم شما را به صورت کامل از عکس پاک خواهد کرد. برای مقابله با اسپم ها گزینه بهتری است.

در ترفند شماره دو به شما یاد می‌دهیم چگونه نگذارید هرکس شما را به آسانی در عکس‌ها تگ کند. این راه بعد از پیاده سازی برای هر تگ شدن به اجازه شما نیاز دارد. و کاربری که شما را تگ می‌کند یک نوتیفیکیشن برای شما ارسال می‌شود. که از شما می‌پرسد آیا اجازه تگ شدن را می‌دهید یا نه.

برای این منظور مانند همان راه اول به بخش عکس‌های تگ شده بروید. و یک عکسی که در آن تگ شده اید را انتخاب نمایید. در ادامه با زدن گزینه edit با منویی مانند زیر روبرو خواهید شد. در این منو گزینه نمایش داده شده را انتخاب نمایید.

تگ شده

حال هر شخصی که قصد داشته باشد شما را در عکس‌ها تگ کند. بدون اجازه شما نمی‌تواند این عکس را به بخش تگ‌شده های حساب کاربریتان اضافه کند. و از این طریق از اسپم شدن رها خواهید شد.