اضافه شدن ویژگی زیرنویس خودکار اینستاگرام

در بروزرسانی جدید شبکه اجتماعی اینستاگرام اینبار شاهد افزوده شدن زیرنویس ویدیو های IGTV هستیم، IGTV قبل ها در سال 2018 توسط اینستاگرام برای رقابت با برنامه هایی مانند تیک تاک ساخته شد. این ویژگی در طول این سال ها دچار تغییراتی بسیاری شده است و بسیاری از ویژگی های آن کم یا به آن اضافه شده است تا کاربران بتوانند راحت تر و بهینه تر از آن استفاده داشته باشند. در ادامه این مقاله

زیرنویس خودکار اینستاگرام برای ویدیو های IGTV    

اینستاگرام در حال حاضر در جهت بهبود تجربه کاربران خود در استفاده از این شبکه اجتماعی، توسط هوش مصنوعی قدرتمند خود زیرنویس های خودکار را به این گونه ویدئو ها اضافه و اعلام کرده است. به گفته Instagram یکی از دلایل اصلی اضافه شدن این ویژگی به اینستاگرام کمک به افراد ناشنوا و کم شنوا است که بهتر بتوانند از محتواهای این شبکه اجتماعی استفاده داشته باشند.

طبق گزارش های ارائه شده توسط سازمان های جهانی و سازمان جهانی بهداشت و سلامت، بیش از 400 میلیون نفر در جهان از مشکل کم شنوایی و ناشنوایی رنج می برند.

البته این ویژگی تنها مخصوص این افراد درست نشده است و بسیاری دیگر از افراد که میخواهند ویدئو هایی با زبان غیر زبان مادری خود ببینند از آن بهره ببرند نیز می توانند از این ویژگی استفاده کنند. طبق گفته ها زیرنویس ویدئو های اینستاگرام در 16 زبان زنده دنیا تهیه و آماده شده است که کاربران میتوانند آن را بر حسب نیاز خود تنظیم نمایند.

زیرنویس خودکار igtv

زیرنویس های خودکار در سایر پلتفرم ها

زیرنویس های خودکار در بسیاری از پلتفرم های مبتنی بر ویدئو دیگر نیز در سالیان گذشته استفاده می شده است اما اکثر این استفاده ها برای پلتفرم هایی بوده است که مستقیما و به صورت اختصاصی بر روی انتشار ویدئو و فیلم ها مانند یوتیوب متمرکز بوده اند. اما این برای اولین بار است که یک پلتفرم شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام که بصورت غیرمستقیم و تقریبا اختصاصی برروی تولید و انتشار ویدئو فعالیت نمی کند و تنها بخشی از کاربرد پلتفرم ان ویدئو هاست اقدام به اضافه کردن این ویژگی کرده است.

زیرنویس خودکار در یوتیوب

ویژگی زیرنویس خودکار و تاثیر آن در فضای وب کشور ها

گفته می شود ویژگی زیرنویس خودکار ویدیو های IGTV  اینستاگرام بر روی فضای وب و سرگرمی کشورهای بسیاری تاثیر خواهد گذاشت. یکی از این کشور ها کشور خودمان ایران است که امروزه بسیاری به دنبال ارتباط با اساتید و آموزشگاه های خاص خارج از کشور هستند که با زبان هایی دیگر فعالیت دارند. این ویژگی قطعا خواهد توانست به ارتباط بهتر جوامع کشور ها با یکدیگر چه در زمینه های سرگرمی و تولید محتوای بین المللی و چه در زمینه آموزش و یادگیری علوم و فنون کمک رسانی عالی باشد.

مشابه این اتفاق هم اکنون در پلتفرم یوتیوب افتاده است که خیل عظیمی از دوستداران یادگیری و سرگرمی علاوه بر استفاده از مشابه های داخلی به استفاده از محتواهای خارجی و بخصوص درسی و آموزشی آن روی آورده اند و این علاقه را یوتیوب تا حدود زیادی مدیون ویژگی زیرنویس خودکار خود است که قابل تنظیم بر روی زبان فارسی نیز شده است.

کپشن igtv اینستاگرام

ویژگی و فعالیت های جدید فیسبوک برای کمک به افراد کم توان

در سالهای اخیر فیسبوک که مالک اینستاگرام است نیز امکاناتی مشابه را آزمایش و راه اندازی کرده است و برخی را برای کاربران خود فعال کرده است، یکی از این ویژگی های همین امکان زیرنویس خودکار ویدئو ها است که در حال حاضر در اینستاگرام به بخش ویدئو های IGTV اضافه شده است.

فیسبوک در سال اخیر قابلیت هایی را به برنامه خود اضافه کرده است تا افرادی با ناتوانی های ذهنی و فیزیک دسترسی بهتری به این شبکه اجتماعی داشته باشند. بنابر این احتمال آن می رود که این ویژگی شروعی برای اضافه کردن ویژگی های مشابه برای کمک به افراد ناتوان عضو در اینستاگرام می باشد. این ویژگی می تواند بعد ها توسط اینستاگرام در بخش فیلم های استوری اینستاگرام نیز استفاده شود.

چگونه زیرنویس ویدئو IGTV را فعال کنیم؟

برای استفاده از این امکان دو روش وجود دارد که به بررسی این دو روش می پردازیم:

  1. در صورتی که صدای دستگاه شما قطع است این قابلیت زیرنویس اینستاگرام بصوت خودکار فعال و نمایش داده می شوند.
  2. از طریق تنظیمات ویدیو، می توان زیرنویس را به صورت دستی به آن اضافه کرد.

چگونه می توان زیرنویس فیلم های IGTV اینستا را غیرفعال کرد؟

غیرفعال کردن این ویژگی نیز به آسانی فعال کردن آن است.

  1. کافی است از طریق تنظیمات ویدئو ، زیرنویس را غیرفعال نمایید و از دیدن ویدئو بصورت عادی لذت ببرید.

جذب فالوور خارجی با استفاده از ویژگی زیرنویس خودکار اینستاگرام

همانطور که در این مطلب در بلاگ کافه فالوور گفتیم این ویژگی خواهد توانست امکان تولید محتوا بین المللی یا با هدف بین المللی را نیز آسان تر کند. پیش بینی ها از این قرار است که در سال های آینده تولید محتوا های آموزش و سرگرمی اینستاگرام با استفاده از این ویژگی افزایش بسیار زیادی خواهد داشت، و بسیاری از کاربران اینستاگرام نسبت به استفاده فیلم و آموزش های اینستاگرامی با استفاده از تنظیم زیرنویس خودکار زبان مادری خود علاقه بسیاری نشان دهند.

زیرنویس خودکار اینستاگرام

بنابر این این فرصت را نیز میتوانید استفاده کنید و آن را مغتنم شمارید و به تولید محتوا های خود کیفیت بالاتری بخشید تا درصورتی که امکاناتی بیشتری در این زمینه فعال شد که کاربران خارجی نیز بتوانند از محتوا ها و آموزش های با کیفیت ایرانی استفاده کنند شما نیز سهمی از این بازار داشته باشید و به جذب فالوور های خارجی نیز پرداخته باشید.

درصورتی که به فالوور ایرانی نیز احتیاج دارید میتوانید از صفحه [خرید فالوور ایرانی] سایت کافه فالوور سفارش خود را ثبت کنید.

جمع بندی

ویژگی زیرنویس خودکار اینستاگرام IGTV ظاهرا تنها یکی از ویژگی هایی است که اینستاگرام می خواهد اضافه کند بنابر این باید منتظر ویژگی های مکمل این امکان نیز در آینده نزدیکی باشیم. ما در این مقاله در بلاگ کافه فالوور به معرفی ویژگی زیرنویس خودکار اینستاگرام برای IGTV پرداختیم و در ادامه نیز شیوه فعال و غیرفعال کردن زیرنویس فیلم اینستاگرام را برایتان گفتیم، امیدواریم این مقاله توانسته باشد نیاز شما را در این زمینه برطرف کرده باشد. درصورتی که در این موضوع سوالی دارید لطفا در ادامه این صفحه در بخش کامنت ها نظر و سوال خود را از ما بپرسید.