افزایش اعتماد کاربران،مخاطبان و فالوور های اینستاگرام؛ با هدف افزایش نرخ فروش و استفاده از خدمات

افزایش اعتماد در پیج اینستاگرام و جذب مشتریان بیشتر و تبدیل آنها به مشتریان واقعی و وفادار هدف از هر کسب و کار اینترنتی است. در اینستاگرام مشتریان بالقوه؛ فالوور هایمان یا دنبال کنندگام مان هستند .یک راهکار برای افزایش فروش در اینستاگرام جلب اعتماد فالوورها در فروشگاه اینترنتی اینستاگرامی مان است. چراکه جلب اعتماد مخاطبان به معنای افزایش احتمال خرید از محصولات یا خدمات یا حتی دادن سفارش تبلیغات برای محصول و خدمت خود به پیج شماست.پس برای افزایش اعتماد در اینستاگرام حتما باید برنامه ای در نظر داشته باشیم.

افزایش اعتماد فالوور ها به پیج اینستاگرام

در ادامه این مقاله در بلاگ کافه فالوور به تعدادی از نکاتی که باید برای افزایش اعتماد کاربران به پیج انجام دهید می پردازیم و هریک را برای شما باز کرده وتوضیح می دهیم پس با ما در کافه فالوور همراه باشید.

تبلیغات و استوری در اینستاگرام

1-ساخت یک پروفایل کامل

اولین تصویری که همیشه در ذهن کاربران شکل می گیرد صفحه پیج اینستاگرام شماست. بنابر فراموش نکنید که برای افزایش اعتماد کاربران خود در اینستاگرام بهتر است اطلاعات کاملی را در اختیار فالوور ها قرار دهید تا بتوانند به شما اعتماد کنند. شماره تماس یا آدرس فیزیکی فروشگاه تان یا شهری که در آن فعالیت می کنید؛ در این موارد مفید خواهد بود. داشتن توضیحات در خصوص نحوه خرید و سفارش گذاری و یا پرداخت وجه و زمان ارسال نیز میتواند به افزایش اعتماد مشتریان شما به پیج تان مفید باشد، به این دلیل که اون می داند که به نیاز های او توجه می کنید.

لوگو و قالب صفحه اینستا را به هیچ وجه به فراموشی نسپارید. حرفه ای رفتار کنید، با رفتار حرفه ای خود به مشتریان تان اعلام کنید که شما یک کسب و کار جدی و حرفه ای هستید تا آنها نیز به شما اعتماد کنند. ایجاد اعتماد کاربر به پیج میتواند به راحتی نرخ فروش یا استفاده از خدمات شما را بالا ببرد.

کامل کردن پروفایل اکانت اینستاگرام

2-برند خود را بسازید دهید و جا بیاندازید

برند سازی به پیج شما کمک می کند که کاربرانی که از پیج شما دیدن می کنند متوجه شوند که از یک پیج تخصصی و با پتانسیل محبوبیتی بالا طرف هستند. برند سازی تنها به ساخت لوگو یا داشتن قالب و تم اختصاصی نیست. شما باید بدانید که برند شما در چه موضوعی باید فعال باشد و در اینستاگرام تولید محتوا کند. نباید یک روز در مورد نحوه تهیه شکلات، و یک روز در مورد یک رویداد ورزشی صحبت کنید! قالب برند خود را حفظ کنید.

بعد از مشخص شدن این‌که از کجا آمده‌اید و روی چه موضوعی فعالیت دارید، حالا باید معروف شوید!

چطوری؟ با تبلیغ و یاد گرفتن روش‌هایی برای افزایش فالوور اینستا، ولی اصلا و ابدا نگران نباشید. چون با پیوست به جامعه ادمین های اینستاگرامی در مدتی کوتاه در بین آنها متوجه می شوید که کدام پیج تبلیغات می کند و کدام پیج ها بازده بهتری نسبت به سایر پیج های تبلیغ کننده دارند.

دادن تضمین به مشتریان و گارانتی محصولات و خدمات

3-تضمین محصولات و خدمات

کسب و کارهای نوپا اغلب بزرگترین مشکلشان در جلب اعتماد مخاطبان و مشتریان است. باید قبول کرد که برای فالوور ها اعتماد به کسب و کارهای نوپا سخت است. بنابر این باید کاری کنید که با خیال راحت از شما خرید کنند. اگر تولید کننده محصولی هست ضمانت کیفیت، و یا اگر خدمات دهنده می باشد ضمانت عودت وجه در دوره ای مشخص را بدهید. نگران ضرر های احتمالی ضمانت کیفیت و یا ضمانت عودت وجه نباشید. کاربری که از شما محصول یا خدماتی را خریداری کرده است قبل از خرید خود خوب فکرهای خود را در مورد خرید این محصول کرده است. اگرهم مشکلی در این بین باشد احتمال بسیار پایینی مانند 1 در 1000 است. جلب اعتماد کاربران با دادن گارانتی یا ضمانت امروزه دیگر یکی از بهترین روشهای اعتماد سازی بین مشتریان و ارائه دهنده است.

برند سازی در اینستاگرام

4-نشان دهید که واقعی هستید

به جهت افزایش اعتماد فالوور ها و مشتریان و بالابردن فروشتان باید خود واقعی تان را به آنها نشان دهید. البته با کمی روتوش و رفتاری حرفه ای!

به این صورت که مثلا محصولات یا خدماتتان را در حین استفاده یا خدمت رسانی نشان دهید. اگر یک پیج فروش کت یا لباس دارید؛ عکس مدل های واقعی لباس یا کت را در فضاهای مربوطه هریک با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. همچنین در صورتی که ارائه دهنده خدماتی هستید از سرویس خود در حین انجام یا فعالیت عکس و فیلم تهیه کنید و با مشتریان به اشتراک بگذارید. کاربر باید بفهمد که شما واقعا فعال هستید و در زمینه کاری خود کوتاهی نخواهید داشت.

تولید محتوا در اینستاگرام

5- محتوای کامل، کاربری و رایگان تولید کنید

کاربران عاشق دانستن بیشتر هستند، فراموش نکنید که فروشگاه و کسب و کار اینستاگرامی شما یک فروشگاه و کسب و کار است نه محلی برای ابراز علایق و نظرات کاملا شخصی و زندگی روزمره شما، به کسب و کارتان اعتبار دهید تا مشتریان هم به فروشگاه یا کسب و کار شما هم اعتماد کنند.

افزایش اعتماد بازدیدکنندگان اینستاگرام

6- نظم و پیوستگی را فراموش نکنید

همه دنبال کنندگان شما به افراد، فروشگاه ها و کسب و کارهایی که منظم و خوش قول، و آنهایی که در کارشان پیوستگی و همراه با خلاقیتی دارند اعتماد می کنند. شما میتوانید از این ویژگی رفتاری و اخلاقی مخاطبان خود برای اعتماد سازی استفاده کنید. به طور منظم پست های اینستا خود را تولید و منتشر کنید، پست های خودرا در استوری بارگزاری کنید، در حول و حوش موضوع پست خود فیلم و محتوای آموزشی تهیه کنید. پاسخ گویی به نظرات و تماس های تلفنی مشتریان از مهمترین فعالیت های روزانه هر فروشگاه و کسب و کار اینستاگرامی می باشد. فرض کنید که مشتری شما در مورد یکی از محصولات شما سوالی دارد و در کامنت ها از شما می پرسد. اگر حضور فعالی نداشته باشید احتمالا کامنت او را نبینید یا بسیار دیر ببینید و پاسخ دهید. این را بدانید که این محصول و خدمات شما میتواند دقیقا در کسب و کار رقیب شما هم ارائه شود، با همین قیمت یا حتی کمتر! پس اگر شما به موقع پاسخگوی سوالات مشتریانتان نباشید؛ مشتری شما زمان خود را هدر نداده و به فروشگاه رقیب شما خواهد رفت و از او خدمات یا محصول مورد نیازش را خریداری می کند.

نتیجه گیری

ایجاد اعتماد و اعتماد سازی بین کاربران و پیج اینستاگرامی کسب و کارها یکی از سخت ترین و مهمترین نکته ای است که پیج های اینستاگرامی باید بدان توجه داشته باشند، ما در این مقاله در بلاگ کافه فالوور به تعدادی از نکاتی که باید در این زمینه توجه داشته باشید اشاره داشتیم. بسیاری از پیج ها و کسب و کارها هستند که مخاطب و فالوور بسیاری دارند اما نرخ تبدیل فالوور و بیننده شان به خرید یا تهیه خدمات (پول) بسیار پایین است. پس فعال نگه داشتن ذهن کاربران نسبت به شما و اعتماد سازی یک اصل مهم در افزایش نرخ فروش در اینستاگرام است که باید بدان توجه لازم را داشت.