اینستاگرام لایت

مدت زمانی است که شرکت فیسبوک در حال بررسی و آزمایش اینستاگرام لایت است، حالا این اپلیکیشن به صورت رسمی معرفی شد. بسیاری از کاربران با توجه به اینکه نسخه اصلی اینستاگرام حجم بالایی از گوشی شان پرکرده است نسبت به در خواست ساخت این برنامه درخواست داده بوده اند که بالاخره اینستاگرام این اپ را معرفی و منتشر کرده است. در ادامه این مقاله در بلاگ کافه فالوور به بررسی امکانات و ویژگی های اینستاگرام لایت می پردازیم.

اینستاگرام لایت چیست؟

این نوع جدید از برنامه های اینستاگرام دیگر داده های بسیار کمتری را مصرف می کند، و برای کمک به کاربران که با گوشی های معمولی در کشور ها و مناطقی با اتصال اینترنت ضعیف مواجه هستند، منابع کمتری را مصرف می کند.

ویژگی های Instagram Lite چیست؟ 

اینستاگرام لایت تنها 2 مگابایت حجم دارد و بسیاری از انیمیشن و ترنزیشین های سنگین و پر از داده و سایر امکانات حجیم و سنگین از آن حذف شده است. همچنین در این برنامه فیلترهای سنگین واقعیت افزوده و ترنزیشن های مکعبی را نیز اینستا حذف کرده، اما استیکرها و گیف هایی که برای استفاده در استوری ها اینستاگرام کاربرد داشتند را در این نسخه همچنان حفظ می کنند.

یکی از دیگر ویژگی های Instagram Lite  گزینه دارک مود است که برعکس ظاهر درحال حاضر اینستاگرام که پس زمینه ها سفید و متن ها مشکی هستند، دارای پس زمینه ای مشکی و با متن های خاکستری است. فیسبوک در مورد دلیل پیاده سازی این ویژگی گفته است که این حالت به افرادی که در منازل مشترک و یا کوچک زندگی می کنند کمک می کند تا اینستاگرام را در فضایی خصوصی تر و امن تر چک کنند و با نور زیاد صفحه نمایشگر ناشی از برنامه خود مزاحم اطرافیانشان نشوند.

انتشار عمومی اینستاگرام لایت

فیسبوک در مورد انتشار عمومی این اپلیکیشن افزوده است که اینستاگرام لایت در گوگل پلی فعلا برای بیش از 170 کشور در دسترس است و کاربران می توانند با هر نوع شبکه یا دستگاهی این برنامه را دانلود و نصب کنند. همچنین افزوده است که بزودی این اپ برای همه مناطق و کشورها منتشر می شود و کاربران سایر مناطق از این مورد نگرانی نداشته باشند.

جمع بندی

در این مقاله در کافه فالوور سعی بر این داشتیم که شما را با نسخه جدید اینستاگرام (Instagram Lite) آشنا کنیم، شما میتوانید از اینستاگرام لایت برای استفاده های سبک خود بهره ببرید و دیگر دچار مشکلات کمبود حافظه رم و استفاده زیاد اینترنت گوشی خود نباشید.